Hledám lidi hladové po úspěchu. Západ rezignoval, investujeme hlavně na Východě, říká Vojta Roček

Známý investor z Presto Ventures se snaží, aby lidé nebrali působení ve startupu jen jako klasický džob. „Měli by to vnímat jako investici nejen do svého života, ale i do firmy, která jim to jednou obrovským způsobem vrátí,“ říká v rozhovoru.

Známý investor z Presto Ventures se snaží, aby lidé nebrali působení ve startupu jen jako klasický džob. „Měli by to vnímat jako investici nejen do svého života, ale i do firmy, která jim to jednou obrovským způsobem vrátí,“ říká v rozhovoru.

Celý článek
0

Jako vakcíny? EU chce nakupovat strategické suroviny společně. To nebude fungovat, varují těžaři

Bruselský nápad společného nákupu kriticky důležitých surovin pro evropský průmysl nebude fungovat, tvrdí zástupci těžařských firem.

Bruselský nápad společného nákupu kriticky důležitých surovin pro evropský průmysl nebude fungovat, tvrdí zástupci těžařských firem.

Celý článek
0

Sto milionů pro Worldee. Český cestovatelský startup nakopne nový investor, je jím Smička z Bazoše

Radim Smička, šéf Bazoše, posílá olomoucké cestovatelské platformě Worldee tři miliony eur. Další milion přidávají současní investoři Kaiperi Venture Capital. Finanční injekci se startupu podařilo získat i díky nedávnému rozhovoru, který jeho zakladatel Tomáš Zapletal poskytl Hrotu.

Radim Smička, šéf Bazoše, posílá olomoucké cestovatelské platformě Worldee tři miliony eur. Další milion přidávají současní investoři Kaiperi Venture Capital. Finanční injekci se startupu podařilo získat i díky nedávnému rozhovoru, který jeho zakladatel Tomáš Zapletal poskytl Hrotu.

Celý článek
0

Bankéři v kraťasech a tričkách

Kámen zastaral, digitál demokratizoval Asii a uživatelská zkušenost se stala králem. Evropu to brzy čeká také.

Bankéři v kraťasech a tričkách
ilustrační foto | Shutterstock.com

DBS Bank je v Singapuru pojem. Slavná banka pomáhala v 60. letech nastartovat rozvoj průmyslu ve velké části jihovýchodní Asie. Dlouho ale rozmazlovala jen korporátní klienty, zato její druhá noha, tedy retail, dost „smrděl“, jak to bez obalu formuloval jeden z jejích tehdejších šéfů Paul Cobban.

Přitom právě privátní klienty DBS nutně potřebovala, protože spousta jejích firemních zákazníků krachovala. „Víte, kvalita služeb naší banky byla natolik hrozná, že jsem se styděl kamarádům říct, kde pracuju,“ vykládal Cobban v rozhovorech. Nebyl to jen problém DBS, i většině ostatních finančních ústavů v Asii bylo slovní spojení „user experience“, tedy uživatelská zkušenost, zcela cizí. Dostat hypotéku trvalo týdny, personál byl nepříjemný a naprostá většina lidí na bankovní služby vůbec nedosáhla. Ovšem až do krize v roce 2008 to nikdo příliš neřešil: ekonomiky rostly raketovým tempem, počet obyvatel v asijských státech se zdál být nekonečný a zákazníci stejně neměli jinou možnost.

 

DBS pod Cobbanovým vedením byla jednou z prvních, která pochopila, že budoucnost není v betonu a cihlách, ale v onlinu, a začala razantně digitalizovat všechny služby a procesy. Dnes má sice stále kamenné pobočky a kožená křesílka v privátním bankovnictví. Také ale čtyřicet procent „digitálních“ klientů, tedy těch, kteří používají aplikace ve smartphonech a nechodí na pobočku. A ti generují sedmdesát procent celkového zisku.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit