Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Bankéři v kraťasech a tričkách

Kámen zastaral, digitál demokratizoval Asii a uživatelská zkušenost se stala králem. Evropu to brzy čeká také.

Bankéři v kraťasech a tričkách
ilustrační foto | Shutterstock.com

DBS Bank je v Singapuru pojem. Slavná banka pomáhala v 60. letech nastartovat rozvoj průmyslu ve velké části jihovýchodní Asie. Dlouho ale rozmazlovala jen korporátní klienty, zato její druhá noha, tedy retail, dost „smrděl“, jak to bez obalu formuloval jeden z jejích tehdejších šéfů Paul Cobban.

Přitom právě privátní klienty DBS nutně potřebovala, protože spousta jejích firemních zákazníků krachovala. „Víte, kvalita služeb naší banky byla natolik hrozná, že jsem se styděl kamarádům říct, kde pracuju,“ vykládal Cobban v rozhovorech. Nebyl to jen problém DBS, i většině ostatních finančních ústavů v Asii bylo slovní spojení „user experience“, tedy uživatelská zkušenost, zcela cizí. Dostat hypotéku trvalo týdny, personál byl nepříjemný a naprostá většina lidí na bankovní služby vůbec nedosáhla. Ovšem až do krize v roce 2008 to nikdo příliš neřešil: ekonomiky rostly raketovým tempem, počet obyvatel v asijských státech se zdál být nekonečný a zákazníci stejně neměli jinou možnost.

 

DBS pod Cobbanovým vedením byla jednou z prvních, která pochopila, že budoucnost není v betonu a cihlách, ale v onlinu, a začala razantně digitalizovat všechny služby a procesy. Dnes má sice stále kamenné pobočky a kožená křesílka v privátním bankovnictví. Také ale čtyřicet procent „digitálních“ klientů, tedy těch, kteří používají aplikace ve smartphonech a nechodí na pobočku. A ti generují sedmdesát procent celkového zisku.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit