Komentář: Proč přehnaně opatrný Michl brzdí českou ekonomiku?

Přestože už je inflace pryč a žádné důvody k jejímu návratu neexistují, ČNB českou ekonomiku příliš pomalým poklesem sazeb stále přiškrcuje 

Přestože už je inflace pryč a žádné důvody k jejímu návratu neexistují, ČNB českou ekonomiku příliš pomalým poklesem sazeb stále přiškrcuje 

Celý článek
0

Elon Musk zase řádil. Na hodinu vyhodil 500 lidí z klíčového oddělení Tesly

E-mailem. Tak se o svém konci ve firmě dozvědělo 500 lidí z klíčového oddělení americké automobilky Tesla. Šlo přitom o část firmy, kterou by se Tesla měla chlubit – oddělení Supercharger se zabývá superrychlými nabíječkami. Na tento hromadný vyhazov negativně reagovali nejen dotčení zaměstnanci, ale také finanční trhy.  

E-mailem. Tak se o svém konci ve firmě dozvědělo 500 lidí z klíčového oddělení americké automobilky Tesla. Šlo přitom o část firmy, kterou by se Tesla měla chlubit – oddělení Supercharger se zabývá superrychlými nabíječkami. Na tento hromadný vyhazov negativně reagovali nejen dotčení zaměstnanci, ale také finanční trhy.  

Celý článek
0

Američané utahují finanční smyčku okolo Putina

Objemy obchodu mezi Ruskem na jedné straně a Tureckem s Čínou na druhé klesají. Je to způsobeno stále vyšším tlakem amerického ministerstva financí na banky, které obchodují s Rusy.

Objemy obchodu mezi Ruskem na jedné straně a Tureckem s Čínou na druhé klesají. Je to způsobeno stále vyšším tlakem amerického ministerstva financí na banky, které obchodují s Rusy.

Celý článek
0

370 tisíc korun za elektromobil. Čínský BYD začal cenovou válku s benzínovými vozy

Nové plně elektrické vozy čínské automobilky BYD z řady Qin Plus EV mají dojezd 420, respektive 510 kilometrů. Jejich prodejní cena se pohybuje v rozmezí 370 až 460 tisíc korun.

370 tisíc korun za elektromobil. Čínský BYD začal cenovou válku s benzínovými vozy
BYD Qin Plus EV Honor Edition | BYD

Čínská automobilka BYD se pustila do boje s benzinovými auty, a to tím nejlepším možným způsobem: představila svůj nový levný elektrický vůz. Po vypuštění modelu nazvaného Qin Plus EV Honor Edition na trh, se BYD nechal slyšet, že „oficiálně zahajuje novou éru, kdy elektřina je levnější než ropa.“

Po překonání Tesly (stalo se tak v závěru loňského roku) a získání titulu výrobce s nejvíce prodanými elektromobily na světě pokračuje BYD ve smělých plánech. I když je BYD nejznámější díky svým levným elektromobilům, jako jsou Dolphin, Atto 3 a Seal, automobilka dokázala nedávno proniknout do nových segmentů.

Loni v lednu představil BYD svou ultra-luxusní značku Yangwang s počátečními cenami kolem 140 tisíc dolarů (cca 3,3 milionu korun). Už v září pustil Yangwang na trh svůj první model – terénní automobil U8. Minulý měsíc pak následoval první ultra-luxusní sedan Yangwang U7.

Z dosud známých informací plyne, že sedan U7 je vybavený čtyřmi elektrickými motory (na každé kolo připadá jeden) s celkovým výkonem téměř 1300 koní a dojezdem na jedno nabití až 500 mil (800 kilometrů).

Značka rovněž brzy představí svůj první elektrický supersportovní vůz Yangwang U9, a to letos 25. února. Z 0 na 100 kilometrů v hodině má údajně zrychlit za méně než dvě sekundy.

BYD zároveň pustil na trh nové verze dvou svých sedanů s cílem dále ukrajovat z tržního podílu benzinových vozidel. Automobilka dodala na trh hybridní model Qin Plus Honor Edition s třemi významnými aktualizacemi. Verze DM-i (PHEV) začíná na cenové hladině 79 800 jüanů (zhruba 270 tisíc korun) a má dojezd až 120 kilometrů (74 mil).

Plně elektrická verze Qin Plus EV má pět modelů s cenami v přepočtu od 370 tisíc do 460 tisíc korun. Plně elektrická verze zahrnuje elektromotor s až 134 koňskými silami (100 kW) a maximálním točivým momentem 180 Nm. Pohánět ho bude baterie buď o kapacitě 48 kWh, nebo 57,6 kWh, přičemž dojezd bude činit 420, respektive 510 kilometrů.