Komentář: Jít se Škodovkou na burzu? A proč ne

Vstup Škody na burzu by přinesl zásadní změny pro český kapitálový trh. Ekonomické výsledky ukazují, že by to mohlo být výhodné jak pro Volkswagen, tak pro české investory. Otázkou zůstává, zda máme odvahu investovat do vlastní budoucnosti.

Vstup Škody na burzu by přinesl zásadní změny pro český kapitálový trh. Ekonomické výsledky ukazují, že by to mohlo být výhodné jak pro Volkswagen, tak pro české investory. Otázkou zůstává, zda máme odvahu investovat do vlastní budoucnosti.

Celý článek
0

Platby čínsko-ruského obchodu se zpomalují a jejich cena astronomicky roste

Transakce v řádu miliard jüanů mezi ruskými a čínskými partnery zůstávají nevypořádané. Poplatky zprostředkovatelů vzrostly až na horentních šest procent.

Transakce v řádu miliard jüanů mezi ruskými a čínskými partnery zůstávají nevypořádané. Poplatky zprostředkovatelů vzrostly až na horentních šest procent.

Celý článek
0

Lepšímu pokrytí Česka brání stavební předpisy. Ani nový zákon to nevyřeší, říká Hadrbolec z T-Mobilu

„Ceny za telekomunikační služby nejsou vysoké. Vidíme, že Česká republika rozhodně není nejdražší zemí v regionu,“ říká v rozhovoru Pavel Hadrbolec, šéf finanční divize českého T-Mobilu a slovenského Slovak Telekomu.

„Ceny za telekomunikační služby nejsou vysoké. Vidíme, že Česká republika rozhodně není nejdražší zemí v regionu,“ říká v rozhovoru Pavel Hadrbolec, šéf finanční divize českého T-Mobilu a slovenského Slovak Telekomu.

Celý článek
0

Živelné léto automobilek

Konec léta se v automobilovém průmyslu nesl v duchu následků živelních katastrof

Živelné léto automobilek
ilustrační foto | Shutterstock.com

Nejvíc je odskákala kolínská fabrika Toyoty, které kvůli požáru v jedné z českých dodavatelských firem vyschl přísun důležitých komponent. Produkce automobilky tak v srpnu meziročně klesla o dvě třetiny. Škodovku postihl podobný problém až v září, kdy velká voda vyplavila dodavatele ze Slovinska.

Navzdory těmto výpadkům mohou automobilky vývoj své produkce hodnotit pozitivně. Celkem tři tuzemské automobilky vyrobily od ledna přes 922 tisíc vozů, což je o 17,1 procenta více než loni. Český autoland tak překonal celoevropský růst sektoru, který činil patnáct procent. Rok 2023 potvrzuje rovněž trend nástupu elektromobilů. Ty tvoří u automobilek v Česku aktuálně 12,5 procenta produkce. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit