OpenAI chce od investorů vybrat pět miliard dolarů při valuaci 150 miliard

Incestní vztah mezi lídrem výzkumu umělé inteligence a jeho strategickými investory může firmu do budoucna poškodit.

Incestní vztah mezi lídrem výzkumu umělé inteligence a jeho strategickými investory může firmu do budoucna poškodit.

Celý článek
0

Čína bude testovat flotilu elektromobilů ke stabilizaci elektrické sítě

Největší asijská ekonomika chce vyzkoušet, jak může velké množství elektromobilů přispět ke stabilizaci elektrifikační soustavy během špičky.

Největší asijská ekonomika chce vyzkoušet, jak může velké množství elektromobilů přispět ke stabilizaci elektrifikační soustavy během špičky.

Celý článek
0

Námořní výzva století: Jak firma s nejsilnějším jeřábem světa zachránila potopený Kursk ze dna moře

Vyzvednutí ponorky Kursk, která se v roce 2000 potopila v Barentsově moři, bylo jedním z nejkomplexnějších námořních záchranných projektů v historii. Nizozemská společnost Mammoet vedla operaci, která čelila silným technickým i bezpečnostním výzvám. Díky kombinaci inovativní technologie a pečlivého plánování se projekt stal milníkem námořního inženýrství.

Vyzvednutí ponorky Kursk, která se v roce 2000 potopila v Barentsově moři, bylo jedním z nejkomplexnějších námořních záchranných projektů v historii. Nizozemská společnost Mammoet vedla operaci, která čelila silným technickým i bezpečnostním výzvám. Díky kombinaci inovativní technologie a pečlivého plánování se projekt stal milníkem námořního inženýrství.

Celý článek
0

Živelné léto automobilek

Konec léta se v automobilovém průmyslu nesl v duchu následků živelních katastrof

Živelné léto automobilek
ilustrační foto | Shutterstock.com

Nejvíc je odskákala kolínská fabrika Toyoty, které kvůli požáru v jedné z českých dodavatelských firem vyschl přísun důležitých komponent. Produkce automobilky tak v srpnu meziročně klesla o dvě třetiny. Škodovku postihl podobný problém až v září, kdy velká voda vyplavila dodavatele ze Slovinska.

Navzdory těmto výpadkům mohou automobilky vývoj své produkce hodnotit pozitivně. Celkem tři tuzemské automobilky vyrobily od ledna přes 922 tisíc vozů, což je o 17,1 procenta více než loni. Český autoland tak překonal celoevropský růst sektoru, který činil patnáct procent. Rok 2023 potvrzuje rovněž trend nástupu elektromobilů. Ty tvoří u automobilek v Česku aktuálně 12,5 procenta produkce. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit