Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Zchudneme kvůli elektromobilům? Timmermans ukázal prostředníček

Likvidace autoprůmyslu v Evropě vstoupila do finální fáze.

Zchudneme kvůli elektromobilům? Timmermans ukázal prostředníček
ilustrační foto | Shutterstock.com

Evropská komise v minulých dnech zveřejnila podobu emisní normy  pro spalovací motory Euro 7 v podobě, která znamená faktické celoevropské ukončení výroby automobilů v ceně do půl milionu korun od poloviny roku 2025 a zbytku aut se spalovacími motory nejspíše ještě o dost dříve než v roce 2035, jak vzápětí po zveřejnění směrnice odhlasoval Evropský parlament.

Navzdory tomu, že to povinné zavedení elektromobilů dohodnuté za českého předsednictví dostalo souhlas velké části členských zemí za podmínky, že Euro 7 bude odloženo nebo podstatně zmírněno.

V Česku, na Slovensku, ale i v Německu budou mít nová pravidla evidentně masivní ekonomické a sociální dopady na obyvatelstvo. Komisař Timmermans nám všem ukázal prostředníček.

V tomto případě zcela příkladně nejde o ekologii, protože úspory emisí jsou prokazatelně zcela zanedbatelné. To, že jich doprava produkuje až dvacet procent, neznamená, že když se přestane kouřit z výfuků, těch dvacet procent zmizí.

Jednak se dál bude čoudit z komínů elektráren, zadruhé je výroba elektromobilů emisně škodlivější než klasických aut a zatřetí dojde ke snížení energetické účinnosti celého cyklu od zdrojů energie po její přeměnu v pohyb, a bude tak třeba více primárních zdrojů. Fyzikální zákony nelze novelizovat.

Za neskutečné a dlouhodobé sociální náklady si kupujeme papírovou růži z pouťové střelnice a mnohým to už dochází. I v europarlamentu přibylo poslanců, kteří hlasovali proti. Na národní úrovni je to ještě ostřejší. Proti Euru 7 se ostře staví nejen náš ministr Kupka, ale i německý ministr dopravy, tamní mocné automobilky i jejich odbory jako jeden muž. A protestují i další země.

Je ale velmi nejasné, zda to bude něco platné, nebo uděláme další rozhodný krok k iluzi bezemisní Evropy a k jejímu reálnému rozpadu.