Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Umělec versus Škoda Auto: Chci odškodnění

První kolo mimořádného sporu o design škodováckých SUV Vladislav Vovkanič prohrál. Situaci může zvrátit nový soudní znalec.

Umělec versus Škoda Auto: Chci odškodnění
Pro laika může být podobnost zjevná. Soudní znalec i zástupci Škody Auto to ale vidí jinak. „Dnes se na to všichni koukají očima těch, kdo ta auta už dobře znají. Jenže můj návrh je o řadu let starší,“ tvrdí Vovkanič. | foto archiv

Na schůzku přichází Vladislav Vovkanič s rozměrnými deskami. Během rozhovoru z nich postupně vytahuje různá lejstra, podklady a hlavně kresby aut nápadně podobných dnešním SUV z Mladé Boleslavi – Kodiaq a Karoq. Automobilka tyto vozy poprvé představila v roce 2016, kresby jsou z roku 2009. A to je začátek příběhu sporu mezi umělcem a duchovním v jedné osobě a největší tuzemskou firmou. 

Vlado Vovkanič má auta rád. Má taky manželku a tři děti, a když se do „jedničkové“ Octavie kdysi snažil nacpat rodinu – se zavazadly a s dvěma kočárky –, říkal si, že by Škodovce slušelo velké auto typu SUV. A tak si je začal pro zábavu kreslit. Nezůstalo jen u toho. 

Své skici nabídl Vovkanič designérskému týmu Škodovky; s několika z nich se osobně sešel v kanceláři v automobilce v Mladé Boleslavi a návrhy jeho členům představil – nejprve podobu karosérie, později i návrhy na dynamicky vyhlížející disky kol. Těžko mohl tušit, že za pár let z toho bude soud, v němž bude požadovat, aby největší tuzemský výrobce aut stáhl z trhu vozy Kodiaq a Karoq. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit