Green Deal oslabuje vliv Evropy v rozvojovém světě a uvolňuje místo Číně

Přílišná přísnost Green Dealu dělá pravý opak zamýšlené podpory evropského vlivu na udržitelnost podnikání, tvrdí finančníci

Přílišná přísnost Green Dealu dělá pravý opak zamýšlené podpory evropského vlivu na udržitelnost podnikání, tvrdí finančníci

Celý článek
0

Ruský plyn přestane téct přes Ukrajinu. Ohroženi jsou Slováci a Rakušané, obavy má i Síkela

Plánované ukončení tranzitu plynu přes Ukrajinu ke konci roku ohrožuje v rámci Evropy nejvíce Slovensko a Rakousko, uvedla norská konzultační společnost Rystad.

Plánované ukončení tranzitu plynu přes Ukrajinu ke konci roku ohrožuje v rámci Evropy nejvíce Slovensko a Rakousko, uvedla norská konzultační společnost Rystad.

Celý článek
0

Změníme svět optik. Zahuranec z Eyerimu chce Čechy naučit kupovat brýle online

Zprvu to byl fashion e-shop se slunečními brýlemi. Teď je slovenský Eyerim online optikou, která chce expandovat do Prahy. „Myslím si, že by optiky měly být pěkné, harmonické, moderní, digitální. Přesně tohle chceme Čechům nabídnout,“ říká v rozhovoru jeden ze zakladatelů firmy Martin Zahuranec.

Zprvu to byl fashion e-shop se slunečními brýlemi. Teď je slovenský Eyerim online optikou, která chce expandovat do Prahy. „Myslím si, že by optiky měly být pěkné, harmonické, moderní, digitální. Přesně tohle chceme Čechům nabídnout,“ říká v rozhovoru jeden ze zakladatelů firmy Martin Zahuranec.

Celý článek
0

Umělec versus Škoda Auto: Chci odškodnění

První kolo mimořádného sporu o design škodováckých SUV Vladislav Vovkanič prohrál. Situaci může zvrátit nový soudní znalec.

Umělec versus Škoda Auto: Chci odškodnění
Pro laika může být podobnost zjevná. Soudní znalec i zástupci Škody Auto to ale vidí jinak. „Dnes se na to všichni koukají očima těch, kdo ta auta už dobře znají. Jenže můj návrh je o řadu let starší,“ tvrdí Vovkanič. | foto archiv

Na schůzku přichází Vladislav Vovkanič s rozměrnými deskami. Během rozhovoru z nich postupně vytahuje různá lejstra, podklady a hlavně kresby aut nápadně podobných dnešním SUV z Mladé Boleslavi – Kodiaq a Karoq. Automobilka tyto vozy poprvé představila v roce 2016, kresby jsou z roku 2009. A to je začátek příběhu sporu mezi umělcem a duchovním v jedné osobě a největší tuzemskou firmou. 

Vlado Vovkanič má auta rád. Má taky manželku a tři děti, a když se do „jedničkové“ Octavie kdysi snažil nacpat rodinu – se zavazadly a s dvěma kočárky –, říkal si, že by Škodovce slušelo velké auto typu SUV. A tak si je začal pro zábavu kreslit. Nezůstalo jen u toho. 

Své skici nabídl Vovkanič designérskému týmu Škodovky; s několika z nich se osobně sešel v kanceláři v automobilce v Mladé Boleslavi a návrhy jeho členům představil – nejprve podobu karosérie, později i návrhy na dynamicky vyhlížející disky kol. Těžko mohl tušit, že za pár let z toho bude soud, v němž bude požadovat, aby největší tuzemský výrobce aut stáhl z trhu vozy Kodiaq a Karoq. 

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit