Hlavním televizním kanálem přední německé skupiny je ProSieben (zkráceně Pro 7).

Profimedia.cz

Týden v médiích X

Český rozhlas slaví sto let rekordním podílem na trhu

Nejposlouchanějším celoplošným rá­diem v Česku zůstává Radiožurnál, s 882 tisíci posluchačů denně vlajková loď veřejnoprávního Českého rozhlasu. Následují komerční Impuls (699 tisíc), Evropa 2 (685 tisíc), Blaník (630 tisíc) a Frekvence 1 (458 tisíc). Nejposlouchanějšími nadregionálními stanicemi jsou sítě Hitrádio (445 tisíc) a Kiss (444 tisíc), mezi regionálními rádii vede Český rozhlas Brno (99 tisíc). Ukázala to nová data průzkumu poslechovosti Radioprojekt za uplynulý klouzavý půlrok, tedy čtvrté čtvrtletí 2022 a první čtvrtletí 2023.

Mezi obchodními sítěmi největší podíl na poslechovosti (40,8 procenta) udržel Media Club z mediální skupiny Prima. Druhý Český rozhlas (27,7 procenta) těsně předstihl Radiohouse (27,5 procenta). Podíl veřejnoprávního rádia je jeho dosavadním rekordem. „V měsíci, kdy slavíme sto let od spuštění rozhlasového vysílání, dosahují výsledky poslechovosti Českého rozhlasu i jeho jednotlivých stanic nejlepších čísel za poslední roky,“ pochvaluje si generální ředitel René Zavoral. „Kromě výsledků zpravodajských stanic mě těší i významné posílení poslechovosti Českého rozhlasu Dvojka a regionálních stanic, jejichž denní poslechovost je nejvyšší za posledních pět let.“ Rozhlasové vysílání v Česku završí sto let 18. května. Právě v tento den v roce 1923 začalo v českých zemích první pravidelné vysílání rozhlasu, tehdy Radiojournalu.

Hokejovou extraligu bude vysílat hlavně O2 TV

Českou hokejovou extraligu budou v následujících čtyřech letech vysílat komerční O2 TV a veřejnoprávní Česká televize. Uspěly v tendru na mediální práva na tuzemskou nejvyšší soutěž v hokeji pro sezony 2023/24 až 2027/28.

„V kategorii určené pro televizní vysílatele na území České republiky se vítězem dvou ze tří balíčků, a tedy hlavním vysílatelem s garancí nejvyššího počtu přenosů, stala společnost O2 TV,“ uvedla agentura BPA Sport Marketing, která výběrové řízení uspořádala jako výhradní marketingový partner tuzemské Asociace profesionálních klubů ledního hokeje. O2 TV získala práva pro placené vysílání na kanálu O2 TV Sport a bude hlavním vysílatelem. „Přímé přenosy z utkání extraligy ledního hokeje bude nadále možné sledovat také prostřednictvím České televize, která uspěla se svou nabídkou na vysílání na volně šiřitelném programu,“ doplnila BPA Sport Marketing. Nová smlouva na televizní práva umožní stanici O2 TV Sport odvysílat ze základní části extraligy až 341 zápasů. Kanál ČT Sport může z této fáze soutěže nabídnout maximálně 23 přenosů. Nyní se bude ještě jednat o detailech. Určit se musí například to, která stanice bude mít právo první volby nebo jak si budou dělit přenosy ze zápasů play-off. Dosud měla O2 TV právo první volby v základní části na přenosy v pátek a v sobotu. ČT měla právo první volby v úterý a v neděli. V play-off se střídaly a finále vysílaly obě televize současně.

O2 TV získala také práva na vysílání pro Slovensko. V tendru uspěly rovněž sázkové kanceláře Chance (práva pro Česko) a Tipsport (pro Slovensko a ostatní zahraniční země). Práva na gólové situace získala firma Borgis, vydavatel deníku Právo a dodavatel obsahu pro web Sport.cz. Tendru se zúčastnilo patnáct společností. Skupina Canal+, která v Česku od loňska provozuje program Canal+ Sport a zájem o práva též avizovala, konkrétní nabídku na žádný z balíčků nakonec nepodala. 

PPF posiluje v německé ProSieben

Investiční skupina PPF zvýšila podíl v největší soukromé televizní skupině v Německu ProSiebenSat.1 Media na 13,1 procenta, a to ve formě akcií a prostřednictvím dalších finančních instrumentů. PPF, vlastněná rodinou zesnulého Petra Kellnera, byla už s podílem 9,1 procenta, který získala v únoru, druhým největším akcionářem ProSiebenSat.1. V březnu svůj podíl navýšila na 10,1 procenta, koncem dubna na 12 procent.

Největším akcionářem ProSiebenSat.1 Media zůstává společnost MediaForEurope (MFE) italského mediálního magnáta a politika Silvia Berlusconiho, která měla v německé firmě podle posledních zpráv z března podíl 29,9 procenta.

Německo je sedmou zemí Evropy, kde PPF buduje svou přítomnost v televizním byznysu. Pod CME spadá celkem 33 televizních stanic (včetně zpoplatněných) v šesti zemích střední a východní Evropy. Kromě Česka (TV Nova) jsou to Slovensko (TV Markíza), Slovinsko, Chorvatsko, Rumunsko a Bulharsko. 

Připravil Ondřej Aust, šéfredaktor webu Médiář

Denní novinky z médií a marketingu v Česku najdete na www.mediar.cz