Nová reklama slavné automobilky se americkému státníkovi víc než nepozdává

Nová reklama slavné automobilky se americkému státníkovi víc než nepozdává

koláž Hrot24 / Shutterstock.com

Zloba z Bílého domu

Trump tvrdě zaútočil na Jaguar. Vadí mu úplně všechno, woke reklama je jen začátek

Prezident USA si vzal na paškál britskou značku Jaguar. Vadí mu její rebranding, důraz na elektromobily i „woke“ marketingová kampaň.

red

Americký prezident Donald Trump si ostře došlápl na automobilku Jaguar Land Rover (JLR). Na své sociální síti Truth Social v pondělí obvinil firmu z „absolutního chaosu“ a její nejnovější marketing označil za „woke“, tedy přehnaně aktivistický.

Trump se do automobilky opřel krátce poté, co oznámila výměnu generálního ředitele. Adrian Mardell, který vedl JLR poslední rok a půl, odchází do důchodu.

Podle Trumpa však „rezignoval s ostudou“ kvůli neúspěšnému rebrandingu, v jehož rámci JLR opustila známé logo a přesunula pozornost na výrobu elektromobilů.

Trump reklamu označil za „hloupou“ a přirovnal Jaguar k americké oděvní značce American Eagle, která v uplynulých týdnech získala pozornost díky kampani s herečkou Sydney Sweeneyovou.

Zatímco Sweeneyovou Trump pochválil za to, že je republikánka, Jaguar Land Rover podle něj představuje pravý opak. „Kdo by si chtěl koupit jaguara po zhlédnutí jejich ostudné reklamy?“ napsal bývalý prezident.

Novým generálním ředitelem JLR se v listopadu stane PB Balaji, dosavadní finanční ředitel indické skupiny Tata Motors, která JLR vlastní od roku 2008. Bude prvním šéfem britské automobilky indického původu.

Trumpovy výroky přišly ve chvíli, kdy JLR čelí nejen výměně vedení, ale i vlně reakcí na nový směr značky zaměřený na udržitelnost a luxusní elektrické vozy. Zda „woke reklama“ poškodí image značky, zůstává otázkou.

S využitím ČTK