Who's the queen?

Who's the queen?

Shutterstock.com

Entertainment

Královna Taylor Swift přepisuje dějiny: nového alba Life of a Showgirl prodala 4 miliony kopií za týden

Taylor Swift se s The Life of a Showgirl stala královnou moderního popu a potvrdila, že žádný jiný umělec nedokáže propojit byznys, emoce a oddanost fanoušků tak jako ona.

red

Zpěvačka Taylor Swift znovu přepsala historii hudebního průmyslu. Její nové album The Life of a Showgirl debutovalo na prvním místě žebříčku Billboard 200, když se během prvního týdne prodalo přes čtyři miliony kopií – víc než jakéhokoli jiného alba v historii.

Navíc všechny skladby z alba obsadily prvních dvanáct příček Billboard Hot 100, čímž zpěvačka dosáhla milníku, který se dosud nikomu nepodařilo zdolat.

Na Instagramu Swift připomněla své začátky: „Nikdy nezapomenu, jak nadšená jsem byla v roce 2006, když se mé debutové album prodalo ve 40 tisících kopií. Bylo mi šestnáct a ani jsem si neuměla představit, že by se o mou hudbu někdo tolik zajímal,“ cituje ji hudební magazín The Rolling Stone.

O téměř dvacet let později se čísla násobí stonásobně a její fanouškovská základna se proměnila v globální fenomén. „Mám čtyři miliony důvodů k poděkování a čtyři miliony důvodů být na toto album ještě víc pyšná,“ dodala zpěvačka.

Deska The Life of a Showgirl vyšla 3. října a během pěti dnů prodala 3,2 milionu fyzických a digitálních kopií. Úspěch podpořila promyšlená marketingová strategie.

Swift vydala sérii limitovaných CD a vinylových edic, které byly k dispozici jen 24 hodin. Obsahovaly akustické verze, demoverze i hlasové vzkazy, díky nimž fanoušci získali intimní pohled na proces tvorby.

Piano z Čech u globální superstar

CD verze nesly názvy jako Sweat and Vanilla Perfume, It’s Rapturous nebo It’s Beautiful, zatímco vinylové varianty se jmenovaly například Baby, That’s Show Business či Tiny Bubbles in Champagne.

Později následovaly další edice, včetně Dressing Room Rehearsal Version a Alone in My Tower Acoustic Version, dostupné i ve sběratelských deluxe formátech.

Během odhalování zákulisí si navíc lidé mohli všimnout, že nejslavnější a komerčně nejúspěšnější zpěvačka současnosti spoléhá na piano legendární české značky:

Souběžně s vydáním alba uspořádala Swift speciální filmové projekce The Official Release Party of a Showgirl, které uvedly nový videoklip The Fate of Ophelia, lyric videa a osobní komentáře ke každé skladbě.

„Děkuji, že jste slavili toto album v kinech, kupovali vinyl, četli básně v bookletech a ponořili se do světa The Life of a Showgirl. Tento pocit si budu navždy hýčkat,“ napsala Swift.

Čtyři miliony prodaných kopií během prvního týdne potvrzují, že Taylor Swift je nejen globální superstar, ale i nejúspěšnější hudební značka své generace.