TasteTown založili Jakub Vyskočil, Filip Hanzel a Luise Krist s cílem pomáhat objevovat nová místa a zároveň ušetřit

TasteTown založili Jakub Vyskočil, Filip Hanzel a Luise Krist s cílem pomáhat objevovat nová místa a zároveň ušetřit

Foto: TasteTown (oficiální PR)

Gastro startup

Tohle je appka, kterou Gen Z miluje: rok existence, čtvrt milionu lidí a vstup do třetí země

Český gastronomický startup TasteTown po roce růstu oznamuje expanzi do Polska. Aplikace zaměřená na Gen-Z, která propojuje podniky s hosty bez provizí, už má 250 tisíc uživatelů a více než tisíc partnerských podniků.

red

Česká aplikace TasteTown po roce fungování oznamuje expanzi do Polska. Gen-Z startup, který se během dvanácti měsíců rozšířil z Prahy do Brna, Ostravy, Bratislavy a nyní i do Varšavy, už přilákal 250 tisíc uživatelů.

Každý kvartál navíc zdvojnásobil opakovaný obrat ARR, který dnes přesahuje 10 milionů korun. Startup do redakci Hrotu oznámil v tiskové zprávě.

„Od začátku jsme chtěli přivést lidi zpátky do restaurací a kaváren – ale tak, aby to fungovalo pro hosty i podniky. Rok provozu ukázal, že náš model funguje v Česku i na Slovensku. Teď jsme připraveni vstoupit na polský trh,“ říká Jakub Vyskočil, spoluzakladatel TasteTownu.

TasteTown stojí na jednoduché logice: podnikům neúčtuje provize, místo toho jim nabízí bezplatnou propagaci výměnou za exkluzivní nabídky pro uživatele. Ti si za měsíční předplatné 149 korun odemykají stovky výhod typu 1+1 zdarma či slev 30–50 procent.

„Restauracím přinášíme marketing a nové hosty. Uživatelům zase motivaci objevovat nové podniky. Je to férové pro obě strany,“ doplňuje spoluzakladatelka Luise Krist.

Frappuccino za korunu

Startup, který míří hlavně na generaci Z, dnes spolupracuje s více než tisíci podniky – od kavárenských řetězců přes vinárny po lokální bistra. Velkou roli v marketingu hrají mikroinfluenceři i větší jména, například Veronika Vobecká.

„V Polsku vidíme obrovský potenciál. Je to trh s 35 miliony obyvatel a velmi živou gastro scénou. Chceme zde zopakovat český úspěch,“ říká třetí zakladatel Filip Hanzel.

TasteTown letos získal 10 milionů korun od investiční platformy Jinej Fond Jiřího Hlavenky a Jana Slámy a připravuje další investiční kolo. Do konce roku plánuje i několik velkých kampaní, včetně aktuální spolupráce se Starbucks.

Na 40 pobočkách je nově dostupný speciální Deal by Veronika Vobecká: Frappuccino bez kávy s kokosovým mlékem, bílou čokoládou, vanilkou a malinovou pěnou za jedinou korunu.

Aplikaci založili Jakub Vyskočil, Filip Hanzel a Luise Krist v září 2024 s cílem propojit podniky s hosty férovým a udržitelným způsobem. Dnes je TasteTown jedním z nejrychleji rostoucích gastro startupů ve střední Evropě.