Stan, Kyle, Eric a Kenny z městečka South Park
se souhlasem South Park Studios
South Park za 34,5 miliardy: Práva na seriál si koupil Paramount
Když v srpnu 1997 poprvé zazněla znělka animovaného sitcomu South Park, málokdo by tehdy hádal, že parta sprostých dětí z fiktivního coloradského městečka jednou přitáhne globální streamovací kolos. Dnes, o 27 sezón později, se série Matthewa Stonea a Treye Parkera vrací do světel reflektorů – a tentokrát s kontraktem, nad kterým se sbíhají sliny i Wall Streetu: podle deníku Los Angeles Times získalo studio Paramount globální streamovací práva na South Park za dechberoucích 1,5 miliardy dolarů (cca. 34,5 miliard korun).
šéfredaktor
Pětiletá dohoda, uzavřená s produkční společností Park County Production, kterou Parker a Stone vlastní, oceňuje práva na zhruba 300 milionů dolarů ročně. Nejde přitom o nový obsah, ale o stávající epizody a jejich digitální distribuci – jasný důkaz, že South Park ani po třech dekádách neztrácí sílu přitahovat diváky napříč kontinenty.
Paramount chce být víc než jen domovem Top Gunu
Tento tah naznačuje, jak vážně to Paramount+ myslí se svou expanzí. V době, kdy Netflix omezuje sdílení účtů, Disney reviduje ztráty ze streamingu a HBO Max přepisuje svou strategii, sáhl Paramount po kartě, která se neotáčí často. A South Park má skutečně potenciál hrát v této partii klíčovou roli.
„Cílem dohody je přivést značku South Park přímo na Paramount+,“ uvedl LA Times s odkazem na informované zdroje. Jednání probíhala v tichosti, bez oficiálních potvrzení. Paramount se k věci zatím nevyjádřil, stejně jako Park County Production.
Facka algoritmům, pocta provokaci
Načasování nemohlo být lepší. Tento týden začíná 27. sezóna South Parku na Comedy Central, které Paramount vlastní. Vedle toho, že jde o obchodní úspěch, je to i brilantní marketing. Zatímco jiné animované seriály ztrácejí dech, South Park drží laťku provokace, absurdity i relevance stále vysoko.
A to se vyplácí. Už dříve uzavřeli tvůrci s ViacomCBS lukrativní smlouvy na spin-offy a speciály. Tato nová dohoda je však zcela jiného řádu. Paramount si nekupuje jen archivní obsah – kupuje si relevanci. Kupuje si schopnost polarizovat a zůstávat na rtech publika, které se jen tak nenechá unudit algoritmem. A právě proto se South Park i po 27 letech vysílání mění na kulturní kapitál s cenovkou odpovídající Silicon Valley startupu.