Netflix sází na pokračování svých nejúspěšnějších sérií
Netflix / Miguel Lagoa / Shutterstock.com, koláž Hrot24
Streamování
Netflix vydělává jako nikdy. Díky AI, reklamám a vaší závislosti na Wednesday míří letos na (skoro) bilion korun
Rekordní tržby, divácké taháky a vstup do světa umělé inteligence. Netflix má za sebou nejsilnější kvartál v historii a nevypadá to, že by zpomaloval. Co za tím stojí? Vyšší ceny předplatného, příjmy z reklamy, seriálové hity jako Hra na oliheň nebo Wednesday – a AI technologie, která může otřást celým filmovým průmyslem.
Redaktor junior
Netflix zažívá mimořádný rok. Ve druhém čtvrtletí 2025 si připsal čistý zisk 3,13 miliardy dolarů (66,3 miliardy korun), což je meziročně o 45,5 procenta víc.
Tržby se vyšplhaly na 11 miliard dolarů (233 miliard korun) a překonaly i nejoptimističtější odhady. Firma proto navýšila celoroční prognózu z původních 43,5–44,5 miliard dolarů na 44,8–45,2 miliard (až 960 miliard korun).
Za raketovým růstem stojí kombinace tří hlavních faktorů: rozšiřující se divácká základna, vyšší předplatné a rostoucí výnosy z reklam. Informace o počtu předplatitelů přestala firma zveřejňovat.
Plně se letos projevilo zdražení předplatného, které Netflix spustil už v roce 2023. Standardní plán v USA podražil na 18 dolarů za měsíc, prémiová verze stojí 25 dolarů. Zároveň firma nabídla levnější tarif s reklamami za osm dolarů – a ten slaví úspěch.
Aktuální ceny v Česku se pohybují od 230 korun měsíčně za základní předplatné až po 379 korun za prémiový účet.
Právě reklamní model přiměl Netflix k větší investici do živých přenosů. Loni přinesl třeba vánoční zápas NFL, boxerský souboj mezi Canelem Alvarezem a Terencem Crawfordem nebo reboot talentové soutěže Star Search po 20 letech. I díky těmto pořadům počítá Netflix podle serveru The Verge v roce 2025 s dvakrát většími příjmy z reklam.
Na obrazovkách mezitím bodují návraty oblíbených seriálů. Závěrečná třetí řada jihokorejského megahitu Hra na oliheň zaznamenala podle serveru Business Insider 122 milionů zhlédnutí.
Za necelé tři týdny přibude druhá sezona jednoho z nejsledovanějších titulů Wednesday, do jehož režisérského křesla se vrací legendární Tim Burton. Finále Stranger Things dorazí koncem roku – jednotlivé díly mají mít stopáž celovečerního filmu. A v roce 2026 dorazí druhá řada hrané adaptace anime One Piece, která ovládla žebříčky sledovanosti ve 84 zemích.
Netflix ale nesází jen na zvyšující se zisky. Hledá i způsoby, jak ušetřit. Spoluředitel Ted Sarandos oznámil nasazení generativní AI při výrobě sci-fi seriálu The Eternaut. Pomocí umělé inteligence vytvořili celou scénu hroutící se budovy – desetkrát levněji a rychleji než při využití běžných postupů.
„Náklady na zachycení záběru by pro seriál s tímto rozpočtem byly neúnosné. Tato sekvence je ve skutečnosti úplně prvním finálním záběrem s umělou inteligencí, který se objevil na obrazovce v původním seriálu nebo filmu od Netflixu. Tvůrci byli z výsledku nadšeni,“ uvedl Sarandos.
AI ale zůstává citlivým tématem. Během stávky hollywoodských herců a scenáristů v roce 2023 patřilo mezi klíčové požadavky odborů přísnější omezení jejího využívání. Obavy z náhrady lidské práce nezmizely – ale Netflix dává najevo, že v umělé inteligenci vidí budoucnost.
S využitím ČTK