Netflix

Netflix sází na pokračování svých nejúspěšnějších sérií

Netflix / Miguel Lagoa / Shutterstock.com, koláž Hrot24

Streamování

Netflix vydělává jako nikdy. Díky AI, reklamám a vaší závislosti na Wednesday míří letos na (skoro) bilion korun

Rekordní tržby, divácké taháky a vstup do světa umělé inteligence. Netflix má za sebou nejsilnější kvartál v historii a nevypadá to, že by zpomaloval. Co za tím stojí? Vyšší ceny předplatného, příjmy z reklamy, seriálové hity jako Hra na oliheň nebo Wednesday – a AI technologie, která může otřást celým filmovým průmyslem.

Radim Bača

Radim Bača

Redaktor junior

Netflix zažívá mimořádný rok. Ve druhém čtvrtletí 2025 si připsal čistý zisk 3,13 miliardy dolarů (66,3 miliardy korun), což je meziročně o 45,5 procenta víc.

Tržby se vyšplhaly na 11 miliard dolarů (233 miliard korun) a překonaly i nejoptimističtější odhady. Firma proto navýšila celoroční prognózu z původních 43,5–44,5 miliard dolarů na 44,8–45,2 miliard (až 960 miliard korun).

Za raketovým růstem stojí kombinace tří hlavních faktorů: rozšiřující se divácká základna, vyšší předplatné a rostoucí výnosy z reklam. Informace o počtu předplatitelů přestala firma zveřejňovat.

Plně se letos projevilo zdražení předplatného, které Netflix spustil už v roce 2023. Standardní plán v USA podražil na 18 dolarů za měsíc, prémiová verze stojí 25 dolarů. Zároveň firma nabídla levnější tarif s reklamami za osm dolarů – a ten slaví úspěch.

Aktuální ceny v Česku se pohybují od 230 korun měsíčně za základní předplatné až po 379 korun za prémiový účet.

Právě reklamní model přiměl Netflix k větší investici do živých přenosů. Loni přinesl třeba vánoční zápas NFL, boxerský souboj mezi Canelem Alvarezem a Terencem Crawfordem nebo reboot talentové soutěže Star Search po 20 letech. I díky těmto pořadům počítá Netflix podle serveru The Verge v roce 2025 s dvakrát většími příjmy z reklam.

Na obrazovkách mezitím bodují návraty oblíbených seriálů. Závěrečná třetí řada jihokorejského megahitu Hra na oliheň zaznamenala podle serveru Business Insider 122 milionů zhlédnutí.

Za necelé tři týdny přibude druhá sezona jednoho z nejsledovanějších titulů Wednesday, do jehož režisérského křesla se vrací legendární Tim Burton. Finále Stranger Things dorazí koncem roku – jednotlivé díly mají mít stopáž celovečerního filmu. A v roce 2026 dorazí druhá řada hrané adaptace anime One Piece, která ovládla žebříčky sledovanosti ve 84 zemích.

Netflix ale nesází jen na zvyšující se zisky. Hledá i způsoby, jak ušetřit. Spoluředitel Ted Sarandos oznámil nasazení generativní AI při výrobě sci-fi seriálu The Eternaut. Pomocí umělé inteligence vytvořili celou scénu hroutící se budovy – desetkrát levněji a rychleji než při využití běžných postupů.

„Náklady na zachycení záběru by pro seriál s tímto rozpočtem byly neúnosné. Tato sekvence je ve skutečnosti úplně prvním finálním záběrem s umělou inteligencí, který se objevil na obrazovce v původním seriálu nebo filmu od Netflixu. Tvůrci byli z výsledku nadšeni,“ uvedl Sarandos.

AI ale zůstává citlivým tématem. Během stávky hollywoodských herců a scenáristů v roce 2023 patřilo mezi klíčové požadavky odborů přísnější omezení jejího využívání. Obavy z náhrady lidské práce nezmizely – ale Netflix dává najevo, že v umělé inteligenci vidí budoucnost.

S využitím ČTK