Nestačí jen publikovat příspěvek a koukat. Pro úspěch na sociálních sítích je třeba aktivně budovat komunitu
PixieMe / Shutterstock.com, koláž Hrot24
Opustil práci a díky AI vydělává přes LinkedIn statisíce. Co přesně udělal jinak?
Brit Charlie Hills si v lednu loňského roku začal na LinkedInu budovat osobní značku týkající se využívání umělé inteligence. Ze začátku příspěvky publikoval šestkrát týdně, ale zájem byl mizivý. Změna přišla až s uvědoměním, že nestačí jen „napsat příspěvek a zmizet“. Teď ukazuje ostatním, jak se stát úspěšným.
redaktor
„První tři měsíce jsem postoval a prostě koukal. Sdílel jsem obsah, ale nezapojoval se do diskuse. Myslel jsem si, že moje příspěvky budou fungovat samy o sobě. Mýlil jsem se,“ řekl serveru Business Insider.
Vše se změnilo, když začal aktivně budovat komunitu. Komentoval cizí příspěvky, psal lidem zprávy a upravil i svou profilovou fotku podle rady zkušenějších tvůrců.
Výsledek? Do šesti měsíců měl 30 tisíc sledujících. Po roce a půl jich bylo 132 tisíc. To je na profesní síť úctyhodné číslo. Hills se po úspěchu rozhodl opustit své zaměstnání v marketingu a věnovat se naplno vlastní agentuře.
„V září 2024 jsem podal výpověď, protože jsem začal vidět reálné příležitosti, klienty pro agenturu i nabídky značek.“ Hill nyní pomáhá dalším firmám a klientům dosahovat podobného úspěchu.
Kromě strategické práce s komunitou sází Hills na grafiku a AI. „Nejlepší rozhodnutí bylo najmout si profesionální designéry. Já připravím zadání a oni udělají grafiku. Pak to vložím do AI s podrobným promptem a nechám si vygenerovat popisek.“
Umělé inteligenci přesně říká, co má dělat. Jak má vypadat první řádek, jak má pracovat s kontrastem, kolik má mít který odstavec znaků. Sám si tím uvolnil ruce pro rozvoj značky a vztahů. Jak sám podotýká, dostal se z nula liber měsíčně na deset tisíc liber (asi 290 tisíc korun) měsíčně.
Základem Hillova úspěchu je ale podle jeho vlastních slov osobní přístup. „Obsah s AI může dnes dělat každý. Ale já chci, aby byl jedinečný. Proto říkám třeba ‚jak jsem to udělal já‘, ne ‚jak na to‘. Lidé nejvíc reagují, když ukážu vlastní zkušenost. Lidskost a propojení jsou pro úspěch na LinkedInu klíčové.“
Generace Z proti Trumpovi. Mladé štvou sociální sítě Muska i Zuckerberga a objevují zaprášený internetový klenot
Přestože nástroje umělé inteligence i na LinkedInu zažívají boom, ne všechno jde podle plánu. Generální ředitel platformy Ryan Roslansky nedávno přiznal, že AI asistenti pro úpravu příspěvků nejsou zdaleka tak populární, jak předpokládal. „Není to tak oblíbené, jak jsem si upřímně myslel,“ řekl agentuře Bloomberg.
Důvod? Uživatelé podle něj vnímají své příspěvky na LinkedInu jako součást profesního profilu. Velmi se obávají „odhalení“, že text vytvořila AI. Byl by to prý větší problém než na jiných sociálních sítích.
Zuckerberg versus Bluesky: Kdo ovládne budoucnost sociálních sítí?
„Když vás někdo označí na X nebo TikToku, je to jedna věc. Ale když vás zkritizují na LinkedInu, může to vážně ovlivnit vaše pracovní příležitosti,“ dodal Roslansky.
To ale neznamená, že by AI z LinkedInu mizela – naopak. Podle Roslanského se během jediného roku zšestinásobil počet pracovních nabídek, které vyžadují dovednosti spojené s umělou inteligencí, a dvacetinásobně vzrostl počet uživatelů, kteří si AI dovednosti přidali do profilu, informoval TechCrunch.