Poslanci rozhodují o zásadní novele, která umožní učit ve školách i lidem bez pedagogického vzdělání. To je v rozporu s praxí ostatních vyspělých států
V Poslanecké sněmovně se projednává novela zákona o pedagogických pracovnících, kterou zástupci pedagogických fakult označují za dekvalifikační a deprofesionalizační. Tato novela se už projednávala v minulém volebním období a po vrácení Senátem ji už Sněmovna znovu projednat nestihla.
Novela kromě řady pozitivních změn přináší de facto neregulované otevření regulované profese „učitele“ absolventům vysokých škol bez pedagogického vzdělání. Jde o bezprecedentní krok, který je v rozporu se strategickými školskými dokumenty i s praxí v ostatních vyspělých zemích. Je dokonce i v rozporu s Chartou učitelů, přijatou před více než padesáti lety UNESCO a ILO především jako vodítko rozvojovým zemím. O nic pokrokového tedy evidentně nejde.
Tři průšvihy
V souvislosti s touto novelou jsme si znovu připomněli tři základní nedostatky řízení českého regionálního školství:
Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot