Komentář: Liberty Ostrava balancuje na hraně insolvence

Již 28. února bude o osudu Liberty rozhodovat soud. Není divu, že majitel Sandžív Gupta přiletěl do Česka privátním jetem. Hrozí mu totiž, že může přijít o kontrolu nad hutěmi, potenciálně o celou Liberty.

Již 28. února bude o osudu Liberty rozhodovat soud. Není divu, že majitel Sandžív Gupta přiletěl do Česka privátním jetem. Hrozí mu totiž, že může přijít o kontrolu nad hutěmi, potenciálně o celou Liberty.

Celý článek
0

„Airbus pro elektromobily.“ Evropské automobilky brojí proti konkurenci z Číny

Evropské automobilky se rozhodly zasáhnout proti hrozbě, která se na trh s elektromobily valí z Číny a Tesly. Volkswagen, Renault a Stellantis uvažují o tom, že by se spojili a vytvořili „Airbus pro elektromobily.“ Díky tomu by mohli vyrábět levnější vozy a odvrátit existenční hrozbu. Dosavadní lídři evropského automobilového trhu také potvrdili, že „běžné podnikání“ je ztrátové. 

Evropské automobilky se rozhodly zasáhnout proti hrozbě, která se na trh s elektromobily valí z Číny a Tesly. Volkswagen, Renault a Stellantis uvažují o tom, že by se spojili a vytvořili „Airbus pro elektromobily.“ Díky tomu by mohli vyrábět levnější vozy a odvrátit existenční hrozbu. Dosavadní lídři evropského automobilového trhu také potvrdili, že „běžné podnikání“ je ztrátové. 

Celý článek
0

Farmáře rozčílila štědrá evropská podpora obřího producenta kuřat z Ukrajiny

Evropská banka pro obnovu a rozvoj od ruské invaze na Ukrajinu nalila do ukrajinského zemědělství téměř miliardu dolarů. To se samozřejmě nelíbí farmářům v zemích EU.

Evropská banka pro obnovu a rozvoj od ruské invaze na Ukrajinu nalila do ukrajinského zemědělství téměř miliardu dolarů. To se samozřejmě nelíbí farmářům v zemích EU.

Celý článek
0

Test BMW X7 M60i xDrive: Proč „sedmičky“ vypadají jinak

BMW představilo zcela novou generaci řady 7 s pozměněným designem i technikou

Test BMW X7 M60i xDrive: Proč „sedmičky“ vypadají jinak
BMW X7 M60i xDrive | Pavel Srp

BMW si v posledních měsících připravilo novinky pro své nejnáročnější klien­ty. Kromě zcela nové generace řady 7 je tu i modernizace největšího SUV X7. My jsme jej otestovali ve vrcholné verzi M60i xDrive s mildhybridním benzinovým osmiválcem. Důvod, proč mluvíme o BMW X7, ale i o novém BMW řady 7, je jednoduchý. Obě auta totiž dostala velmi podobné designové prvky, které ostatní modely BMW nemají. Jde o přední světlomety, které jsou rozdělené a jejichž horní část (denní svícení) trochu připomíná řasy. Všechny ostatní nové modely mají světlomety „normální“, tedy nedělené. Přepracovaný je také přední nárazník a ledvinky mohou být podsvícené. Z boku ani zezadu už se nic zásadního neměnilo. Velké změny jsou uvnitř, protože BMW X7 dostalo novou palubní desku s prohnutým panelem místo klasické kapličky a displeje infotainmentu, jenž v sobě ukrývá dva displeje.

Velká digitalizace

Přepracovaná palubní deska není jedinou významnou změnou v interiéru, pevně s ní ovšem souvisí. Infotainment totiž v rámci modernizace dostal nejnovější verzi, s čímž souvisí kompletní změna grafiky i fungování. A to k horšímu. Pryč je totiž původní jednoduchý design, který byl rozdělený do několika hlavních sekcí, teď je tu jedno velké menu, jež obsahuje vše. Zorientovat se v něm vyžaduje čas a soustředění a snažit se najít něco za jízdy není úplně bezpečné – přestože má X7 armádu aktivních jízdních asistentů.

A přes infotainment se dnes už odehrává prakticky veškeré ovládání auta. Samostatná obrazovka nabízí velké možnosti nastavení zvlášť pro řidiče a spolujezdce, ale napoprvé se v ní složitěji orientuje. Alespoň že teplota se dá změnit jednoduše a kdykoli, protože se na displeji zobrazuje stále.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit