Reputační riziko by bylo příliš velké na to, aby se tím někdo vědomě pokoušel o virální zásah, myslí si Tomáš Vacek
vytvořeno v Dall-e / prompt Hrot24.cz / se souhlasem Contexto
Hrotagon
Reebok a chyba za 35 Kč. Šlo o omyl, nikoliv promyšlený marketing
Z mého pohledu šlo o klasickou lidskou chybu při nastavování systému, nikoli o promyšlenou marketingovou strategii. Reebok už zákazníkům rozeslal omluvné e-maily, kde přiznal chybu v cenách a informoval je, že objednávky nebudou doručeny. Zboží tak s největší pravděpodobností opravdu nikomu nedorazí. Za nastavenou cenu 35 korun totiž nelze ani pokrýt výrobní náklady, natož dopravu.
Tomáš Vacek
Podle dostupných informací došlo ke špatnému přepočtu měny. Původně zamýšlené eurové ceny byly omylem zobrazeny v korunách. A to už teď e-shop opravuje.
Aktuálně ani nelze zadat objednávku v korunách. Vypadá to, že se problém týká převážně českého trhu. Reebok na svém webu chybu potvrdil, ale na jiných trzích se tento problém neobjevil.
Z hlediska reputace to značku pravděpodobně nepoškodí, naopak. Možná si díky tomu lidé více prohlédli jejich nabídku. Ale určitě bych tento nepovedený tah Reeboku nenazýval reklamním trikem. Reputační riziko by bylo příliš velké na to, aby se tím někdo vědomě pokoušel o virální zásah.
Důležitější než samotná chyba je ale jiný aspekt – bezpečnost e-commerce. Na internetu se totiž stále častěji objevují falešné e-shopy, které využívají atraktivní slevy, zneužívají známé značky a lákají zákazníky přes sociální sítě, zejména Facebook.
Tyto stránky bývají roboticky vytvořené a vypadají velmi důvěryhodně, ale peníze z nich často mizí bez jakékoliv dodávky zboží.
S rostoucím využitím umělé inteligence bude tento problém jen narůstat. Proto bude stále důležitější ověřovat autenticitu webu, ať už prostřednictvím certifikátů, zabezpečených domén, nebo oficiálních ověřovacích značek.
Renomované firmy si nemohou dovolit riskovat ztrátu důvěry a budou muset na tuto oblast klást mnohem větší důraz.
Autor je podnikatel a partner reklamní a marketingové agentury Contexto
Máte co říci? Pošlete nám svůj komentář na komentare@hrotmedia.cz