Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Rádce? Spíš rozbíječ

Petr Gazdík si jako poradce na ministerstvo školství vybral Ondřeje Šteffla. Proč si nechat radit od někoho, kdo jen všechno kritizuje?

Zatímco většina médií věnuje zvýšenou pozornost čistkám na ministerstvech a obsazování pozic náměstků, ministři si tak trochu ve skrytu přivádějí do úřadů poradce. Nad některými jmény zůstává rozum stát. Na ministerstvu školství se tak třeba zjevil podnikatel v oblasti vzdělávání Ondřej Šteffl.

S čím konkrétně bude Šteffl novému ministru školství Petru Gazdíkovi (STAN) radit, není jasné. Jím vlastněná společnost Scio dlouhodobě připravuje standardizované přijímací zkoušky na střední i vysoké školy a paralelně pořádá kurzy, kde mladé učí, jak se na tyto zkoušky připravit… Kromě toho Scio provozuje několik základních škol. Ty jsou známé pro své nepříliš vysoké požadavky na děti. Šteffl sám je příznivcem alternativního proudu, podle něhož má děti škola zejména bavit. Ve školách je také podle něj zbytečně moc předmětů, a tak si Scio školy vystačí se třemi. Navíc tu nemají učitele, ale „průvodce“. A praktické předměty? Ty jsou překonané. Je prý zbytečné učit mladé zemědělce jezdit na traktoru, protože brzy jejich práci zastanou roboti s GPS navigací.

Šteffl tedy kritizuje na tuzemském školství prakticky všechno. Někteří lidé jeho vizionářství oceňují, ale běžného učitele či učitelku, kteří do výuky dětí dávají všechno, jeho postoje často jen vytočí. Proč poslouchat někoho, kdo na kritice vystavěl své podnikání? Kdo zbohatl na kritizování druhých? Od Gazdíka si odborníci slibovali opravdu hodně. Kvalita ministra se ale pozná mimo jiné podle toho, jakými lidmi se obklopí. A nechat si našeptávat od člověka, který tuzemské školství neposouvá, ale spíše destruuje, to je opravdu k nevíře.