Německý autoprůmysl chřadne, další firmy hlásí propuštění. „Hněv mezi lidmi roste,“ zní z odborů

Autoprůmysl v Německu hlásí další propouštění. Po společnosti Bosch či Thyssenkrupp hlásí propuštění i například dodavatel autoprůmyslu Shaeffler či Continental. Má se jednat o tisíce míst.

d

NĚMECKÝ AUTOPRŮMYSL

Německý autoprůmysl chřadne, další firmy hlásí propuštění. „Hněv mezi lidmi roste,“ zní z odborů

max

Bosch již oznámil zrušení 3 500 pozic, ZF Friedrichshafen zvažuje propuštění nejméně 12 000 zaměstnanců do roku 2030 a Continental plánuje globálně snížit 5 500 pracovních míst. Schaeffler mluví o rušení 3 700 míst celosvětově a 2 800 míst v Německu. Nedávno propouštění oznámil i Ford, který v Evropě zruší 4 000 míst, většinu z nich v Německu. Automobilový sektor, zahrnující i dodavatele, tak čelí masivní restrukturalizaci, která ohrožuje desetitisíce zaměstnanců po celé zemi.

Stejně jako VW oznámil i ocelářský gigant Thyssenkrupp, že do roku 2030 může zrušit až 11 000 pracovních míst.

Odbory v čele s IG Metall, které zastupují zaměstnance automobilového průmyslu, již plánují „varovné stávky“ ve Volkswagenu a hrozí rozsáhlými akcemi, pokud nedojde k dohodě o podmínkách s vedením firem.

„Hněv mezi lidmi roste,“ varoval Thorsten Gröger, hlavní vyjednavač IG Metall. „Potřebujeme konkrétní politická řešení, nikoliv prázdné sliby před volbami.“

ECHO PORADA: Miloš Zeman na Echo Poradě: Putinův režim nakonec padne. Sílu a energii mi dodávají političtí nepřátelé

Právě za politiky míří část kritiky odborářů, když tento rok kvůli nutným škrtům v rozpočtu zrušili vládní dotace pro elektroauta a poptávka prudce klesla. Ekonomové upozorňují, že do voleb může v autoprůmyslu a navázaném těžkém průmyslu přijít o práci 15 000 lidí. ""Politici neudávají jasný směr, a proto panuje velká nejistota," uvedl Stefan Sauer z institutu Ifo.

Německá vláda prostřednictvím ministra práce Hubertuse Heila uvedla, že připravuje kromě investic také další opatření, například snížení poplatků za elektřinu pro průmysl.