AI bude brzy chytřejší než celé lidstvo. Bez regulace nás ale čeká dystopická budoucnost, varuje šéf Apertia Tech

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Překotný vývoj AI nesměřuje k dokonalým jazykovým modelům, nýbrž k dosažení obecné umělé inteligence (AGI), přesahující lidské schopnosti. „Tato revoluce s sebou nese obrovský potenciál, ale i silnou potřebu etické regulace,“ říká David Strejc, majitel a šéf společnosti Apertia Tech, která se věnuje zavádění AI do firem.

Celý článek
0

Temu nezákonně prodává výrobky z nucených prací, tvrdí experti

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Elektronický obchod Temu obchází americké sankce uvalené na výrobky z perzekvované čínské provincie Sin-ťiang, říká izraelská firma Ultra Information Solutions.

Celý článek
0

Hyundai pozastavil reklamu na Muskově síti X. Vadí mu antisemitský a nacistický obsah

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

V kauze sehrálo zásadní roli zjištění nezávislé novinářky a zároveň uživatelky sítě X Nancy Levine Stearnsové.

Celý článek
0

Nákupy „na ksicht“

Bezkontaktní platby mobilem jsou stále ještě (poměrně) horkou novinkou, budoucnost bude přesto zřejmě patřit úplně jiné technologii – nákupům „na ksicht“.

Nákupy „na ksicht“
ilustrační foto | Shutterstock.com

Doufá v to alespoň společnost Mastercard, která minulý týden odstartovala v brazilském Sao Paulu ve spolupráci s vybranými obchodníky pilotní provoz nové technologie umožňující platbu díky rozpoznání obličeje.

Jak funguje? Obchodník jednoduše „načte“ zákazníkův obličej do speciální aplikace ve svém mobilu, kde se biometrické údaje porovnají s databází vydavatele karet a spárují.

Mastercard tvrdí, že brzy spustí službu také v dalších regionech. Evropa si ale asi bude muset počkat – nejdále v jednání je prý firma s asijskými státy nebo zeměmi na Blízkém východě.