Matcha

Foto: Kyosun

Matcha čaj zažívá nebývalý boom, Kyosun s napětím vyhlíží sklizeň 2025

Čaj matcha, známý svou zářivě zelenou barvou a mnoha zdravotními přínosy, aktuálně zaznamenává rekordní zájem po celém světě. Česká společnost Kyosun, nejvýznamnější distributor matcha čaje ve střední a východní Evropě, díky tomuto trendu hlásí mimořádný růst poptávky a intenzivně se připravuje na klíčovou sklizeň v roce 2025.

čtk

Galerie (2)

Zájem o matcha nikdy nebyl vyšší. Spotřebitelé se stále častěji obracejí na zdravější alternativy ke klasické kávě či energetickým nápojům plným cukru,“ uvádí Petr Patočka, jednatel společnosti Kyosun. „Poslední roky překonaly veškerá naše očekávání a nyní nás čeká další nárůst poptávky spojený s nadcházející sklizní.“

Vzestup matcha souvisí s celosvětovým trendem zdravého životního stylu. Čaj obsahuje množství antioxidantů, přispívá k lepšímu soustředění a poskytuje energii bez nežádoucích vedlejších účinků běžně spojovaných s kofeinem. Kromě tradiční přípravy si matcha nachází cestu i do moderních receptů, ať už jde o smoothie, latté, dezerty nebo energetické tyčinky.

V poslední době sledujeme významný nárůst nejen mezi koncovými zákazníky, ale také v gastronomii a wellness průmyslu. Pro šéfkuchaře, baristy i specialisty na výživu se matcha stal žádanou prémiovou ingrediencí,“ vysvětluje Petr Patočka.

Matcha

Foto: Kyosun

S tímto dynamickým růstem však přicházejí i výzvy. Pravý matcha čaj pochází výhradně z Japonska, kde se pěstitelé musí vypořádat s klimatickými změnami a rostoucími výrobními náklady. Díky přímé spolupráci Kyosunu s farmáři v regionech Aichi, Shizuoka a Kagoshima je však firma schopna zajistit pravidelné dodávky prémiového bio matcha čaje.

Zahraniční obchod Kyosunu vzrostl během posledního roku o neuvěřitelných 370 %, což jasně ukazuje rostoucí poptávku po kvalitním japonském matcha čaji na globálních trzích.

Sklizeň v roce 2025 bude klíčovým milníkem. Každý rok navyšujeme objemy odběru a naše plánování zásob musí být velmi pečlivé, abychom zvládli uspokojit rostoucí nároky našich zákazníků,“ doplňuje Patočka.

O společnosti Kyosun: Kyosun patří mezi nejvýznamnější distributory čaje matcha v Evropě. Od svého založení v roce 2012 nabízí vysoce kvalitní bio matcha čaj pod značkou Matcha Tea, která získala řadu ocenění, včetně titulu Produkt roku od portálu Heureka.cz. Společnost se dlouhodobě zaměřuje na udržitelnost, vysokou kvalitu a šíření povědomí o pozitivních účincích zeleného čaje matcha na lidské zdraví.