Martin Jahn
Tomáš Novák, Hrot
Magazín Hrot
Martin Jahn: Aura kolem Škody funguje, jako značka se zvedla na další úroveň
Jen si to představte – značka se 130letou tradicí, produkty, u nichž zákazníci chtěli znát především technické specifikace, cenu, objem kufru. A přece místo naleštěného vozu ukazuje auto od předního nárazníku až po ten zadní pokryté… růžovým peřím. Vedle vysoké skulptury plameňáka.
Iva Brejlová
Přesně tak se rozhodla Škoda Auto ohromit při své prezentaci ve městě módy, na dubnovém Milan Design Weeku. Ve spolupráci s místním umělcem Marcantoniem připravila na rozloze asi 500 m2 zážitkovou stezku. Měla podobu trasy, po níž návštěvníci procházeli mezi obřími sochami nebo pod zavěšenými mraky.
Sochy nebyly nahodilé, reflektovaly metafory komunikované v kampani modelu Elroq, který byl současně hlavní hvězdou pavilonu. Takže třeba právě plameňák zdůrazňoval dynamiku a vyšší světlou výšku vozu.
„Pozitivně nás překvapilo, jak všechno dobře zafungovalo. Byl to krok do neznáma, ale bylo vidět, že to Itálie miluje – stejně jako miluje design. Pojetím jsme ale oslovili i mladou generaci. Tu zajímá, jestli má značka nějakého ducha, náboj, zda krásně vypadá – je to trochu posun od racionální reklamy do vytváření image brandu, který oslovuje všechny naše zákaznické skupiny,“ říká Martin Jahn, člen představenstva společnosti Škoda Auto pro prodej a marketing. Je jediným Čechem v představenstvu a má na starosti mimo jiné to, jak značka působí.