Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Makro: Egypt žije jako za faraonů, ale za cizí peníze

Dominance armády za prezidenta Abd al-Fattáha as-Sísího zadusila egyptskou ekonomiku. Jeho megalomanské projekty už nechce financovat ani Záliv

Makro: Egypt žije jako za faraonů, ale za cizí peníze
ilustrační foto | Shutterstock.com

Egyptský průvodce, říkejme mu třeba Mahmúd, se v autobuse vezoucím české turisty nemusí ohlížet, zda náhodou nenaslouchá nějaké specializované ucho, když odpovídá na otázku, jak se Egypťanům jeví jejich současný vládce, Abd al-Fattáh as-Sísí. Odpověď je proto upřímná: „Sísího normální lidé nezajímají, jako novodobý faraon má rád velké stavby, celá města a osmiproudé dálnice, které budou připomínat jeho éru.“

Všechno, co je vidět po příletu na bývalé vojenské letiště v El Alameinu, proslulém tankovými bitvami mezi Rommelovými Afrikakorps a britskou 8. armádou, to potvrzuje. Nová dálnice vedoucí podél pobřeží Středozemního moře na západ k Libyi je právě ve výstavbě: čtyři pruhy tam, čtyři v opačném směru a po boku má každý směr ještě dvouproudovku pro lokální provoz. Hodiny jedete po staveništi s nevídaným množstvím techniky, stovkami nákladních aut s nápisy v němčině, holandštině nebo italštině, prozrazujícími původní majitele. Na dokončených úsecích není bůhvíjaká dopravní zátěž, bohatě by stačila čtyřproudá silnice, ale tady se dimenzuje na zářnou budoucnost.

Postav to, oni přijdou

Několik kilometrů široký pás území mezi dálnicí a mořem mají za pár let zaplnit desítky hotelových resortů a rezidenčních projektů, Egypt by se rád brzy dostal někam ke dvaceti milionům zahraničních turistů ročně, před arabským jarem měl rekord 14,7 milionu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit