Komentář: Emisní povolenky by mohly lidem zdražit benzin a plyn mnohem více, než politici slibují

Že mají evropské automobilky problém s  odbytem elektromobilů, je věc známá. Že to ale může mít vliv nejen na hospodaření bohatých koncernů, ale i na kapsu každého z nás, dochází zatím jen někomu. 

Že mají evropské automobilky problém s  odbytem elektromobilů, je věc známá. Že to ale může mít vliv nejen na hospodaření bohatých koncernů, ale i na kapsu každého z nás, dochází zatím jen někomu. 

Celý článek
0

Firmy, připravte se na nástup generace Z. Co všechno je o ní třeba vědět?

O takzvaných zoomerech se často tvrdí, že jsou roztěkaní, netrpěliví a závislí na moderních technologiích. Je to ale pravda? Jak se zástupci generace Z rozhodují při výběru zaměstnání? A jsou pro mladé lidi důležitější benefity, nebo spíš firemní kultura?

O takzvaných zoomerech se často tvrdí, že jsou roztěkaní, netrpěliví a závislí na moderních technologiích. Je to ale pravda? Jak se zástupci generace Z rozhodují při výběru zaměstnání? A jsou pro mladé lidi důležitější benefity, nebo spíš firemní kultura?

Celý článek
0

Německý startup slibuje firmám úsporu za energie o třicet procent

Firma Trawa slibuje středně velkým podnikům, že jim výrazně sníží účty za energie díky využití umělé inteligence.

Firma Trawa slibuje středně velkým podnikům, že jim výrazně sníží účty za energie díky využití umělé inteligence.

Celý článek
0

Makro: Egypt žije jako za faraonů, ale za cizí peníze

Dominance armády za prezidenta Abd al-Fattáha as-Sísího zadusila egyptskou ekonomiku. Jeho megalomanské projekty už nechce financovat ani Záliv

Makro: Egypt žije jako za faraonů, ale za cizí peníze
ilustrační foto | Shutterstock.com

Egyptský průvodce, říkejme mu třeba Mahmúd, se v autobuse vezoucím české turisty nemusí ohlížet, zda náhodou nenaslouchá nějaké specializované ucho, když odpovídá na otázku, jak se Egypťanům jeví jejich současný vládce, Abd al-Fattáh as-Sísí. Odpověď je proto upřímná: „Sísího normální lidé nezajímají, jako novodobý faraon má rád velké stavby, celá města a osmiproudé dálnice, které budou připomínat jeho éru.“

Všechno, co je vidět po příletu na bývalé vojenské letiště v El Alameinu, proslulém tankovými bitvami mezi Rommelovými Afrikakorps a britskou 8. armádou, to potvrzuje. Nová dálnice vedoucí podél pobřeží Středozemního moře na západ k Libyi je právě ve výstavbě: čtyři pruhy tam, čtyři v opačném směru a po boku má každý směr ještě dvouproudovku pro lokální provoz. Hodiny jedete po staveništi s nevídaným množstvím techniky, stovkami nákladních aut s nápisy v němčině, holandštině nebo italštině, prozrazujícími původní majitele. Na dokončených úsecích není bůhvíjaká dopravní zátěž, bohatě by stačila čtyřproudá silnice, ale tady se dimenzuje na zářnou budoucnost.

Postav to, oni přijdou

Několik kilometrů široký pás území mezi dálnicí a mořem mají za pár let zaplnit desítky hotelových resortů a rezidenčních projektů, Egypt by se rád brzy dostal někam ke dvaceti milionům zahraničních turistů ročně, před arabským jarem měl rekord 14,7 milionu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit