Všechny společnosti, které nejsou čínské, zaniknou. Evropští výrobci baterií do aut si zoufají

Producenty baterií drtí zpomalení výroby elektromobilů. Firmy ruší a odkládají projekty, jejichž produkce mohla do roka pohánět více než dva miliony aut.

Producenty baterií drtí zpomalení výroby elektromobilů. Firmy ruší a odkládají projekty, jejichž produkce mohla do roka pohánět více než dva miliony aut.

Celý článek
0

Cena uranu raketově roste. Kanada chce z globálního trhu vytlačit Rusko

Celosvětová renesance jaderné energetiky žene ceny uranu vzhůru. Příležitost navyšovat produkci vycítila především Kanada, která chce z globálního trhu s jaderným palivem vytlačit Rusko.

Celosvětová renesance jaderné energetiky žene ceny uranu vzhůru. Příležitost navyšovat produkci vycítila především Kanada, která chce z globálního trhu s jaderným palivem vytlačit Rusko.

Celý článek
0

Skoty straší nástup labouristů do vlády. Bojí se o těžařský byznys a ztrátu prosperity

Těžba ropy a zemního plynu v Severním moři je ohrožena kvůli nástupu labouristů do čela Británie. Především ve Skotsku, kde ropný průmysl dává práci desítkám tisíc lidí, se obávají o ztrátu prosperity.

Těžba ropy a zemního plynu v Severním moři je ohrožena kvůli nástupu labouristů do čela Británie. Především ve Skotsku, kde ropný průmysl dává práci desítkám tisíc lidí, se obávají o ztrátu prosperity.

Celý článek
0

Makro: Egypt žije jako za faraonů, ale za cizí peníze

Dominance armády za prezidenta Abd al-Fattáha as-Sísího zadusila egyptskou ekonomiku. Jeho megalomanské projekty už nechce financovat ani Záliv

Makro: Egypt žije jako za faraonů, ale za cizí peníze
ilustrační foto | Shutterstock.com

Egyptský průvodce, říkejme mu třeba Mahmúd, se v autobuse vezoucím české turisty nemusí ohlížet, zda náhodou nenaslouchá nějaké specializované ucho, když odpovídá na otázku, jak se Egypťanům jeví jejich současný vládce, Abd al-Fattáh as-Sísí. Odpověď je proto upřímná: „Sísího normální lidé nezajímají, jako novodobý faraon má rád velké stavby, celá města a osmiproudé dálnice, které budou připomínat jeho éru.“

Všechno, co je vidět po příletu na bývalé vojenské letiště v El Alameinu, proslulém tankovými bitvami mezi Rommelovými Afrikakorps a britskou 8. armádou, to potvrzuje. Nová dálnice vedoucí podél pobřeží Středozemního moře na západ k Libyi je právě ve výstavbě: čtyři pruhy tam, čtyři v opačném směru a po boku má každý směr ještě dvouproudovku pro lokální provoz. Hodiny jedete po staveništi s nevídaným množstvím techniky, stovkami nákladních aut s nápisy v němčině, holandštině nebo italštině, prozrazujícími původní majitele. Na dokončených úsecích není bůhvíjaká dopravní zátěž, bohatě by stačila čtyřproudá silnice, ale tady se dimenzuje na zářnou budoucnost.

Postav to, oni přijdou

Několik kilometrů široký pás území mezi dálnicí a mořem mají za pár let zaplnit desítky hotelových resortů a rezidenčních projektů, Egypt by se rád brzy dostal někam ke dvaceti milionům zahraničních turistů ročně, před arabským jarem měl rekord 14,7 milionu.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit