Komárek víří mediální vody. Nová skupina útočí na Soukupovy pozice

Český miliardář a král evropských loterií Karel Komárek ke svým současným aktivitám přidává také mediální byznys. Uvnitř své skupiny buduje ambiciózní mediální agenturu.

Komárek víří mediální vody. Nová skupina útočí na Soukupovy pozice
V sídle skupiny KKCG na pražské Bořislavce sídlí i mediálně-technologická skupina Mind2Flo. Do konce roku má mít až 200 lidí. | foto Tomáš Turek, týdeník Hrot

Pro vládce Sazky a druhého nejbohatšího Čecha Karla Komárka aktuálně řídí náročnou fúzi několika komunikačních firem a agentur mladý internetový podnikatel Jan Galgonek. Výsledkem je nová skupina Mind2Flo, která má kombinovat byznys mediálních agentur, e-commerce a technologického a marketingového poradenství. 

Kromě Galgonka a KKCG za skupinou stojí také Rockaway Capital Jakuba Havrlanta, Galgonkova kamaráda. Díky tomuto spojení se na trhu formuje nový subjekt s více než 150 lidmi a další desítky lidí chce do konce roku nabrat. Již nyní na trhu vytváří značné pnutí. 

„Díky Rockawayi a KKCG jsme získali kapitál a obrovské know-how k tomu, abychom vybudovali silnou mezinárodní skupinu. Máme ambici konkurovat těm největším hráčům na poli médií a technologií,“ říká k tomu Galgonek.

Nově vzniklá skupina Mind2Flo bude tvrdě útočit zejména na pozice doposud dominantní Médey mediálního podnikatele Jaromíra Soukupa. Tu značně oslabil už samotný fakt, že přišla o rozpočty Komárkových společností, o které se ještě loni starala. Firmy KKCG v souhrnu utratí za reklamu až půl miliardy ročně a představují jednoho z největších inzerentů na trhu. 

Galgonek se chce ucházet o další inzerenty i mimo sféru KKCG. Známý byznysmen, moderátor, někdejší politik a boxer Jaromír Soukup byznysový nástup Mind2Flo na český trh nechce příliš hodnotit.  

„O té agentuře jsem slyšel. Pokud vím, slovně mají velké ambice. Fakticky je to in house agentura pro KKCG. Jistě mají právo pokusit se uspět na trhu mediálních agentur jako každý jiný subjekt. Zda se jim to podaří, nedokážu odhadnout. Já se soustředím na posilování vlastní agentury a nemám chuť komentovat konkurenci. Trh mediálních agentur začíná být poněkud nepřehledný,“ uvádí k tomu excentrický vládce TV Barrandov.

Zajímavé je, že v loňském roce budoval pro KKCG vlastní mediální agenturu právě Soukupův klíčový obchodní mozek Filip Doubek. Ten ale u Komárka vydržel jen několik měsíců, za poněkud nejasných okolností skončil a vrátil se zpět do služeb Jaromíra Soukupa. 

Proč Komárek válčí se Soukupem? A kdo další nemá z plánů KKCG v médiích radost? Více o tom čtěte v novém vydání týdeníku Hrot, které vychází v pondělí 21. března.