Návrat do středověku se českým Warhorse povedl na výbornou

Návrat do středověku se českým Warhorse povedl na výbornou

Warhorse Studios (publikováno se svolením)

Entertainment

Jindřich ze Skalice je na roztrhání. Kingdom Come sahá po třech milionech prodaných her

Hlavní příběh zatím dokončilo zhruba 16 procent všech hráčů. Někteří lidé už hru procházejí podruhé nebo i potřetí.

čtk

České videoherní studio Warhorse by mohlo prodat tři miliony kusů hry Kingdom Come: Deliverance 2 ještě v letošním prvním čtvrtletí. Měsíc po uvedení na trh zájem o hraní hry mírně klesá, přesto prodeje a počet aktivních hráčů překonaly očekávání studia. ČTK to řekli ředitel Warhorse Martin Frývaldský a mluvčí společnosti Tobias Stolz-Zwilling.

Dva miliony kopií druhého dílu studio prodalo po necelých dvou týdnech, u prvního dílu dosáhl Warhorse této mety až po roce. Za necelé dva týdny se prvního Kingdom Come v roce 2018 prodalo milion kusů, což druhý díl letos v únoru stihl za necelých 24 hodin.

Přestože se jedná o jednu z nejúspěšnějších českých her, prodejů největších světových titulů pokračování historické hry nedosahuje. Například čínského Black Myth: Wukong se prodalo za měsíc 20 milionů kopií a polského Cyberpunku v prvních týdnech 13 milionů.

Nejvíce hrálo druhé Kingdom Come najednou přes platformu Steam zaměřenou na distribuci digitálních kopií her na počítače asi 258 tisíc lidí, stalo se tak necelý týden po uvedení hry na trh. Následně zájem mírně opadával a momentálně hru hraje na počítačích okolo sto tisíc lidí denně.

Hlavní příběh zatím dokončilo zhruba 16 procent všech hráčů. Podle Stolz-Zwillinga někteří lidé už hru procházejí podruhé nebo i potřetí. S nově vydanými rozšířeními pak očekává, že se zájem opět zvýší – a že se ke hře vrátí zpět i lidé, kteří již dříve druhé Kingdom Come dokončili.

Hra se odehrává na počátku 15. století v době politického souboje Václava IV. a jeho bratra Zikmunda. Hráči v roli mladého Jindřicha ze Skalice v tomto pokračování objevují krajinu Českého ráje a Kutné Hory a jejího okolí. Frývaldský ČTK dříve řekl, že tržby z prodeje prvního dílu plně pokryly vývoj druhého dílu.

Prodeje i počet aktivních hráčů překonaly naše očekávání.
Martin Frývaldský, Warhorse

Z výročních zpráv studia Warhorse vyplývá, že od vydání prvního dílu v roce 2018 do konce roku 2023 činily tržby zhruba 2,26 miliardy Kč a čistý zisk 793 milionů korun. Vývoj hry, který podle odhadů stál okolo miliardy korun, se podle kreativního ředitele Warhorse Daniela Vávry zaplatil hned první den, řekl Seznam Zprávám.

Studio Warhorse nyní podle Frývaldského dál roste a připravuje nové projekty. „Kingdom Come: Deliverance 2 se od vydání stalo obrovským úspěchem a jsme nesmírně hrdí na to, jak ho hráči přijali. Prodeje i počet aktivních hráčů překonaly naše očekávání, což ukazuje, že o kvalitní singleplayerové RPG (role-playing game) je stále velký zájem. Momentálně se soustředíme na ladění hry a přípravu nového obsahu, včetně nadcházejících DLC (rozšíření),“ dodal Frývaldský.

Po měsíci se hra podle Stolz-Zwillinga proměnila minimálně. Zatím byla vydána menší aktualizace, ale ty největší změny by ve hře měly teprve nastat. Nová verze by měla opravit přes tisíc chyb a přinést podle mluvčího do hry přes pět měsíců práce.

Následně už by se měly dodělávat spíše detaily, jako například možnost hlavní postavě měnit účes a vousy. Bude též přidán takzvaný ,hardcore mód'. S tím hráči budou začínat hru s některými negativními vlastnostmi a zhorší se jim například orientace po mapě.