Hrotcast: V české e-commerce nás čeká souboj titánů

Velcí internetoví obchodníci se porvou mezi sebou a malé ryby vedle nich v pohodě přežijí, předpovídá v novém Hrotcastu Petr Sklenář.

Hrotcast: V české e-commerce nás čeká souboj titánů
HROTCAST Miroslava Zámečníka a Petra Sklenáře

„Před covidem rostly internetové prodeje ročně kolem osmnácti procent. Pak přišel covid a objem prodejů vzrostl téměř o polovinu. Mluvilo se o strukturální změně, ale to se nenaplnilo. Teď je vývoj u e-commerce naopak horší než v kamenných obchodech, a je dokonce horší oproti předchozímu trendu,“ říká v novém dílu Hrotcastu hlavní ekonom J&T Banky Petr Sklenář s tím, že český e-commerce trh je na evropská měřítka velmi rozvinutý.

„Teď se dá očekávat konsolidace. Možné jsou dva scénáře. Buď velcí požerou malé, nebo se porvou velké ryby a malé vedle nich nerušeně přežijí. Já osobně očekávám souboj titánů,“ říká. Pokud by se tento předpoklad naplnil, má se spotřebitel na co těšit – zostření konkurenčního boje mu nahraje.

V nejnovějším dílu Hrotcastu, společného podcastu týdeníku Hrot a J&T Banky o nejaktuálnějším ekonomickém dění, rozebírali Sklenář s hlavním analytikem týdeníku Hrot Miroslavem Zámečníkem například také očekávaný nárůst ochoty českých domácností více utrácet a vliv snižující se inflace na reálné mzdy. Více se dozvíte v novém Hrotcastu.

Hrotcast
 

Hrotcast najdete každý týden na Spotify, Apple Podcasts, Google Podcasts.