Značka Sazka se loučí. I Češi nově budou hrát a sázet přes platformy Allwyn
Shutterstock.com
Miliardář Karel Komárek
Historický okamžik. Po 70 letech končí značka Sazka. Loterijní stálice se přejmenuje na Allwyn
Jedna z nejznámějších českých značek zmizí z trhu. Loterijní společnost Sazka se od konce ledna 2026 přejmenuje na Allwyn. Stejné jméno už dnes nese její mateřská skupina, kterou vlastní KKCG miliardáře Karla Komárka.
vlb, čtk
,
„Přišel čas odpoutat se od tradice, která je sice dlouhá, ale i poznamenaná minulou dobou. Velké značky mají své limity a my cítíme, že jsme na limit narazili, především co se týče modernosti a inovací,“ uvedl pro deník generální ředitel Sazky Aleš Veselý. O změně jako první informovaly Hospodářské noviny.
Transformace začne už letos v říjnu a vyvrcholí koncem ledna, kdy už má být přejmenování dokončeno. Podle vedení vyjde změna na stovky milionů korun včetně investic do marketingu, produktových vylepšení a větších jackpotů.
„Bude se hrát o více peněz i zážitků. Chceme využít propojení Allwynu s F1, stájí McLaren nebo třeba karlovarským Mezinárodním filmovým festivalem,“ dodal Veselý.
Hlavní loterijní produkty, včetně Sportky a Eurojackpotu, si své názvy ponechají. Beze změny zatím zůstanou i SazkaBet nebo Sazka Hry, pod které patří on-line kasino a stírací losy. Tyto produkty by ale měly být do dvou až tří let rovněž přejmenované.
Sazka navíc prostřednictvím své sítě terminálů zprostředkovává dobíjení mobilních kreditů, platby složenek, vyzvedávání balíků nebo prodej vstupenek na kulturní a sportovní akce.
Sazka loni zvýšila čistý zisk o 27 procent na 2,13 miliardy korun a tržby jí vzrostly o sedm procent na 13,35 miliardy korun. Přechod na značku Allwyn je dalším příkladem trendu, kdy z českého trhu mizí zavedené názvy. Stejně jako Benzina se změnila na Orlen nebo Česká pojišťovna na Generali Česká pojišťovna.