Atraktivita ruské severní námořní cesty roste. Směřuje přes ni stále více ropy a plynu do Číny

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Námořní cestu arktickými oblastmi využívá pro přepravu ropy a dalších komodit stále více tankerů a lodí, které vyplouvají z ruských přístavů do čínských.

Celý článek
0

V sobotu Česko zasáhne spalující vedro. Víte, jak vysoké teploty ovlivňují léky a jejich užívání?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Velmi vysoké teploty neškodí jen lidskému tělu a zvířatům, ale také potravinám a lékům. Jak se však horka projeví na účincích léčivých přípravků a jejich vlivu na naše zdraví?

Celý článek
0

Komentář: Digitální blamáž roku. Portál stavebníka je nedodělek, jaký Česko ještě nezažilo

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Zaměstnanci stavebních úřadů si zčásti rvou vlasy, zčásti se rozčilují a hrozí stávkou, jejich nadřízení píšou naléhavé výzvy ministru pro místní rozvoj Ivanu Bartošovi, shrnuje Pavel Páral.

Celý článek
0

Glosa: Nejde jen o přetlak u přijímaček, hraje se o úroveň vzdělání

Současné debaty o nepřipravenosti českého školství na nápor silných populačních ročníků při přijímacích zkouškách na střední školy v Praze a dalších regionech mají ještě jeden, dosud nepříliš zmiňovaný rozměr.

Glosa: Nejde jen o přetlak u přijímaček, hraje se o úroveň vzdělání
Masarykovo gymnázium ve Vsetíně, ilustrační foto | Shutterstock.com

Nejde totiž jen o vystresované rodiče nebo jejich zklamané děti, které se nedostaly na vybranou školu, i když k tomu podle výsledků ze základky měly jasné předpoklady. Hraje se totiž o celkovou úroveň vzdělání

Pokud školáci nakonec budou muset na školu, kam nechtěli, která je v jejich očích „pod jejich úroveň“, může to mít nemalý vliv na jejich ochotu dále se vzdělávat. Frustrace ze zklamání může překonat jejich ochotu „pilně se učit“. A i když třeba mohou mít předpoklady pro studium na vysoké škole, nakonec to sami vzdají nebo přijímačky nezvládnou – kvůli předchozímu čtyřletému vlažnému přístupu ke středoškolskému vzdělávání.

Další skryté nebezpečí je v tom, že „lehčí“ střední škola (když se na „těžší“ nedostali) pro ně nebude dostatečně motivující k tomu, aby na sobě skutečně pracovali a snažili se zdolávat náročnější úkoly a překážky. Protože tuto školu zvládnou „levou zadní“.

A ostatně také pro pedagoga může být poněkud frustrující, pokud bude muset přesvědčit své studenty, kteří do jeho školy původně nechtěli, aby jeho výuku brali s dostatečnou vážností a zápalem. Aby se učili na sto procent.

Pokud si nový ministr školství Mikuláš Bek (STAN) dal za jeden z prioritních úkolů právě řešení nedostatečného počtu míst na vybraných středních školách, bude mít co dělat, aby se to v relativně krátké době alespoň částečně podařilo. Uvidíme za rok.