TikTok vydělává jako nikdy. Jeho osud je přesto nejistý

Společnost ByteDance stojící za sociální sítí TikTok si vloni výrazně polepšila, příjmy jí narostly o šedesát procent. Nejistota ohledně budoucnosti aplikace v USA však příliš nepřeje dalšímu rozvoji.

Společnost ByteDance stojící za sociální sítí TikTok si vloni výrazně polepšila, příjmy jí narostly o šedesát procent. Nejistota ohledně budoucnosti aplikace v USA však příliš nepřeje dalšímu rozvoji.

Celý článek
0

Proti klikacím závodům. Bezrealitky upřednostní ověřené uživatele, sází i na příhozy

Podle Martina Ponzera, šéfa Bezrealitky.cz, se na prohlídky bytů či domů většinou dostanou lidé, kteří nejrychleji zareagují na nájemní inzerát. Chce tak dát šanci spíše lidem, jež si portál prověří. Ale i těm, kteří příhozem trochu zvýší nájemné.

Podle Martina Ponzera, šéfa Bezrealitky.cz, se na prohlídky bytů či domů většinou dostanou lidé, kteří nejrychleji zareagují na nájemní inzerát. Chce tak dát šanci spíše lidem, jež si portál prověří. Ale i těm, kteří příhozem trochu zvýší nájemné.

Celý článek
0

Můj život s Karmou. Stoletá firma zůstala v Česku, o expanzi teď ale raději nepřemýšlí

Karma si zakládá na tom, že je českou firmou. A ani po ruské invazi na Ukrajinu a v době zdražování plynu nakonec nemusela přesunout výrobu do zahraničí či začít propouštět. „Pro šikovné lidi je v Karmě místo vždycky,“ říká teď marketingová ředitelka firmy Kateřina Kubištová.

Karma si zakládá na tom, že je českou firmou. A ani po ruské invazi na Ukrajinu a v době zdražování plynu nakonec nemusela přesunout výrobu do zahraničí či začít propouštět. „Pro šikovné lidi je v Karmě místo vždycky,“ říká teď marketingová ředitelka firmy Kateřina Kubištová.

Celý článek
0

Extrémně politické dílo a obžaloba regulací. Šéf Renaultu napsal dopis, který ovlivní eurovolby

Luca de Meo, generální ředitel Renaultu, varuje veřejnost před hrozící tragédií evropského autoprůmyslu. Podle hlavního analytika Hrot24 Miroslava Zámečníka v něm přesně pojmenovává chyby, kterých se Evropa dopouští.

Extrémně politické dílo a obžaloba regulací. Šéf Renaultu napsal dopis, který ovlivní eurovolby
Hrotcast Pavla Štrunce a Miroslava Zámečníka | foto Hrot

Otevřený dopis, který šéf francouzského Renaultu Luca de Meo adresoval evropské veřejnosti, přesně analyzuje, proč je evropský automobilový průmysl ve velmi složité situaci. Hlavní analytik Hrot24 Miroslav Zámečník považuje jeho vyjádření za vrcholnou formu lobbingu.

„Je to extrémně politické dílo, možná jeden z nejzásadnějších dopisů, který jsme kdy četli,“ říká Zámečník: „Je to těžká obžaloba regulací, které například přizabily výrobu malých automobilů.“

Dekarbonizace, digitální revoluce, regulace a také nastupující čínská konkurence na poli plně elektrických vozidel. To jsou zásadní body, které nyní musejí evropské automobilky podle šéfa Renaultu řešit.

Hrotcast

Řadu problémů si ale, jak říká de Meo, Evropská unie vyrobila sama a dopis je podle Zámečníka přesně pojmenovává: „Než budete tyčit cíle a mávat praporem, tak si, prosím vás, nechte udělat regulatorní dopadovou analýzu. Protože útočíte z příliš mnoha stran a výsledkem pak je něco, co jste zřejmě nechtěli, jinými slovy, zásadní ohrožení mobility,“ říká Zámečník v podcastu.

Mluví také o významných dotacích do automobilového průmyslu. Ty se týkají jak Spojených států, tak Číny, přičemž v Evropě podle něj nic takového neexistuje. Naopak přibývají povinnosti pro zdejší výrobce.

I proto de Meo ve zmíněném dopise vyzývá, aby se automobilkám přestalo diktovat, co mají dělat. Stanovit cíle pro automobilový průmysl je podle něj v pořádku, způsob, jakým je firmy splní, by už ale nechal jen a pouze na nich. 

Ředitel Renaultu zároveň upozorňuje, že evropský automobilový průmysl potřebuje nízké a stabilní ceny energií, férové posuzování vlivu emisí a zapojení evropských institucí do výzkumu i obstarávání strategických surovin. 

Je toho Evropská unie schopná? A proč by mohl být Airbus dobrým vzorem? Jak dopis ovlivní evropské volby a proč z něj politické strany pilně opisují? Proč Apple odpískal vývoj svého elektromobilu, zatímco ten od Xiaomi jde za chvíli do prodeje? Vše se dozvíte se v podcastu.