Hledám lidi hladové po úspěchu. Západ rezignoval, investujeme hlavně na Východě, říká Vojta Roček

Známý investor z Presto Ventures se snaží, aby lidé nebrali působení ve startupu jen jako klasický džob. „Měli by to vnímat jako investici nejen do svého života, ale i do firmy, která jim to jednou obrovským způsobem vrátí,“ říká v rozhovoru.

Známý investor z Presto Ventures se snaží, aby lidé nebrali působení ve startupu jen jako klasický džob. „Měli by to vnímat jako investici nejen do svého života, ale i do firmy, která jim to jednou obrovským způsobem vrátí,“ říká v rozhovoru.

Celý článek
0

Jako vakcíny? EU chce nakupovat strategické suroviny společně. To nebude fungovat, varují těžaři

Bruselský nápad společného nákupu kriticky důležitých surovin pro evropský průmysl nebude fungovat, tvrdí zástupci těžařských firem.

Bruselský nápad společného nákupu kriticky důležitých surovin pro evropský průmysl nebude fungovat, tvrdí zástupci těžařských firem.

Celý článek
0

Sto milionů pro Worldee. Český cestovatelský startup nakopne nový investor, je jím Smička z Bazoše

Radim Smička, šéf Bazoše, posílá olomoucké cestovatelské platformě Worldee tři miliony eur. Další milion přidávají současní investoři Kaiperi Venture Capital. Finanční injekci se startupu podařilo získat i díky nedávnému rozhovoru, který jeho zakladatel Tomáš Zapletal poskytl Hrotu.

Radim Smička, šéf Bazoše, posílá olomoucké cestovatelské platformě Worldee tři miliony eur. Další milion přidávají současní investoři Kaiperi Venture Capital. Finanční injekci se startupu podařilo získat i díky nedávnému rozhovoru, který jeho zakladatel Tomáš Zapletal poskytl Hrotu.

Celý článek
0

Čínská rychlopalba: z továrny Xiaomi vyjede nové elektroauto každých 76 sekund

Za všechno můžou roboti, kteří namontují dveře nebo okna s rychlostí, za níž by se nemusel stydět profi tým F1 při pit stopu.

Čínská rychlopalba: z továrny Xiaomi vyjede nové elektroauto každých 76 sekund
Nový elektromobil Xiaomi SU7 | Foto: Xiaomi

Xiaomi odstartovalo svou elektrickou revoluci skutečně razantně, se svým sporťákem SU7 hodlá ukousnout značný podíl světového trhu a stát se na něm tím, čím je ve světě smartphonů: jednou z největších značek na trhu. K tomuto cíli má pomoci i továrna, která vychrlí nové auto každých 76 vteřin. Zdá se vám to šílené?

Jenže i my už jsme psali, že technologický gigant z Ríše středu má výhodu právě v pokročilých technologiích. A také ve značném balíku peněz, které vydělává na svých dostupných telefonech a díky nimž může investovat do vývoje a výroby svých elektroaut.

Podle serveru Autoevolution tak v továrně na předměstí Pekingu pracuje více než sedm stovek robotů, kteří montují, instalují, kontrolují a přepravují. „Třeba v karosárně je jen dvacet zaměstnanců, kteří využívají pomoc 381 robotů. Na každém pracovním místě je jich osm, po čtyřech na každé straně vozu. Robotická ramena manipulují s dveřmi, nastavují je na místo, utahují šrouby a nastavují panty,“ popisuje web.

Továrna Xiaomi vychrlí 40 aut za hodinu

Robotická ramena montují i přední a zadní sklo, stejně jako panoramatické střešní okno. Od okamžiku vyzvednutí dílů až po jejich montáž na karoserii to trvá méně než 30 sekund. To je dvakrát rychleji než u tradičních automobilek, chlubí se Xiaomi.

Podobně inteligentně to prý funguje i v lakovně. „Díky flexibilní technice třídění barev je systém schopen rychle naplnit, vyčistit a dodat lak každé žádané barvy. Je schopný přepínat z jedné na druhou, a to všechno je hotové za pouhých 40 minut. To může zkrátit dobu doručení objednávky o 25 procent,“ glosuje Autoevolution.

Je samozřejmě otázkou, jestli Xiaomi ve své misi uspěje. Už jen v Číně je na poli elektroaut obrovská a drsná konkurence, ve světě jsou pak hráči v čele s Teslou, kteří si nenechají svůj podíl jen tak snadno vzít. Každopádně už fakt, že se čínskému výrobci telefonů podařilo své bateriové žihadlo vyvinout za tři roky prakticky z ničeho, může leckoho inspirovat.