Komentář: Proč přehnaně opatrný Michl brzdí českou ekonomiku?

Přestože už je inflace pryč a žádné důvody k jejímu návratu neexistují, ČNB českou ekonomiku příliš pomalým poklesem sazeb stále přiškrcuje 

Přestože už je inflace pryč a žádné důvody k jejímu návratu neexistují, ČNB českou ekonomiku příliš pomalým poklesem sazeb stále přiškrcuje 

Celý článek
0

Komentář: Hypotéky za dvě procenta nejsou normální. Nebo snad zase chcete vyšší inflaci?

ČNB musí být se snižováním sazeb opatrná. Za agresivnější uvolňování měnové politiky by česká ekonomika zaplatila dovezenou inflací přes dražší dovoz způsobený slabší korunou

ČNB musí být se snižováním sazeb opatrná. Za agresivnější uvolňování měnové politiky by česká ekonomika zaplatila dovezenou inflací přes dražší dovoz způsobený slabší korunou

Celý článek
0

Američané utahují finanční smyčku okolo Putina

Objemy obchodu mezi Ruskem na jedné straně a Tureckem s Čínou na druhé klesají. Je to způsobeno stále vyšším tlakem amerického ministerstva financí na banky, které obchodují s Rusy.

Objemy obchodu mezi Ruskem na jedné straně a Tureckem s Čínou na druhé klesají. Je to způsobeno stále vyšším tlakem amerického ministerstva financí na banky, které obchodují s Rusy.

Celý článek
0

Čínská rychlopalba: z továrny Xiaomi vyjede nové elektroauto každých 76 sekund

Za všechno můžou roboti, kteří namontují dveře nebo okna s rychlostí, za níž by se nemusel stydět profi tým F1 při pit stopu.

Čínská rychlopalba: z továrny Xiaomi vyjede nové elektroauto každých 76 sekund
Nový elektromobil Xiaomi SU7 | Foto: Xiaomi

Xiaomi odstartovalo svou elektrickou revoluci skutečně razantně, se svým sporťákem SU7 hodlá ukousnout značný podíl světového trhu a stát se na něm tím, čím je ve světě smartphonů: jednou z největších značek na trhu. K tomuto cíli má pomoci i továrna, která vychrlí nové auto každých 76 vteřin. Zdá se vám to šílené?

Jenže i my už jsme psali, že technologický gigant z Ríše středu má výhodu právě v pokročilých technologiích. A také ve značném balíku peněz, které vydělává na svých dostupných telefonech a díky nimž může investovat do vývoje a výroby svých elektroaut.

Podle serveru Autoevolution tak v továrně na předměstí Pekingu pracuje více než sedm stovek robotů, kteří montují, instalují, kontrolují a přepravují. „Třeba v karosárně je jen dvacet zaměstnanců, kteří využívají pomoc 381 robotů. Na každém pracovním místě je jich osm, po čtyřech na každé straně vozu. Robotická ramena manipulují s dveřmi, nastavují je na místo, utahují šrouby a nastavují panty,“ popisuje web.

Továrna Xiaomi vychrlí 40 aut za hodinu

Robotická ramena montují i přední a zadní sklo, stejně jako panoramatické střešní okno. Od okamžiku vyzvednutí dílů až po jejich montáž na karoserii to trvá méně než 30 sekund. To je dvakrát rychleji než u tradičních automobilek, chlubí se Xiaomi.

Podobně inteligentně to prý funguje i v lakovně. „Díky flexibilní technice třídění barev je systém schopen rychle naplnit, vyčistit a dodat lak každé žádané barvy. Je schopný přepínat z jedné na druhou, a to všechno je hotové za pouhých 40 minut. To může zkrátit dobu doručení objednávky o 25 procent,“ glosuje Autoevolution.

Je samozřejmě otázkou, jestli Xiaomi ve své misi uspěje. Už jen v Číně je na poli elektroaut obrovská a drsná konkurence, ve světě jsou pak hráči v čele s Teslou, kteří si nenechají svůj podíl jen tak snadno vzít. Každopádně už fakt, že se čínskému výrobci telefonů podařilo své bateriové žihadlo vyvinout za tři roky prakticky z ničeho, může leckoho inspirovat.