Komentář: Jak Číňané nenašli odvahu reformovat ekonomiku
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
![](/img/article-placeholder.png)
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven
Boj proti fosilním palivům nabral formu hloupých a nebezpečných akcí. Klimatičtí aktivisté se přilepují na ranveje. Kromě svého zdraví tím ohrožují i bezpečnost tisíců pasažérů v letadlech.
Boj proti fosilním palivům nabral formu hloupých a nebezpečných akcí. Klimatičtí aktivisté se přilepují na ranveje. Kromě svého zdraví tím ohrožují i bezpečnost tisíců pasažérů v letadlech.
Zisky královské firmy Crown Estate se loni zvýšily na rekordních 1,1 miliardy liber. Přispěly k tomu poplatky od majitelů offshore větrných parků. Královská rodina totiž vlastní i mořské dno v okolí Anglie, Walesu a Severního Irska.
Zisky královské firmy Crown Estate se loni zvýšily na rekordních 1,1 miliardy liber. Přispěly k tomu poplatky od majitelů offshore větrných parků. Královská rodina totiž vlastní i mořské dno v okolí Anglie, Walesu a Severního Irska.
Za všechno můžou roboti, kteří namontují dveře nebo okna s rychlostí, za níž by se nemusel stydět profi tým F1 při pit stopu.
Xiaomi odstartovalo svou elektrickou revoluci skutečně razantně, se svým sporťákem SU7 hodlá ukousnout značný podíl světového trhu a stát se na něm tím, čím je ve světě smartphonů: jednou z největších značek na trhu. K tomuto cíli má pomoci i továrna, která vychrlí nové auto každých 76 vteřin. Zdá se vám to šílené?
Jenže i my už jsme psali, že technologický gigant z Ríše středu má výhodu právě v pokročilých technologiích. A také ve značném balíku peněz, které vydělává na svých dostupných telefonech a díky nimž může investovat do vývoje a výroby svých elektroaut.
Podle serveru Autoevolution tak v továrně na předměstí Pekingu pracuje více než sedm stovek robotů, kteří montují, instalují, kontrolují a přepravují. „Třeba v karosárně je jen dvacet zaměstnanců, kteří využívají pomoc 381 robotů. Na každém pracovním místě je jich osm, po čtyřech na každé straně vozu. Robotická ramena manipulují s dveřmi, nastavují je na místo, utahují šrouby a nastavují panty,“ popisuje web.
Robotická ramena montují i přední a zadní sklo, stejně jako panoramatické střešní okno. Od okamžiku vyzvednutí dílů až po jejich montáž na karoserii to trvá méně než 30 sekund. To je dvakrát rychleji než u tradičních automobilek, chlubí se Xiaomi.
Podobně inteligentně to prý funguje i v lakovně. „Díky flexibilní technice třídění barev je systém schopen rychle naplnit, vyčistit a dodat lak každé žádané barvy. Je schopný přepínat z jedné na druhou, a to všechno je hotové za pouhých 40 minut. To může zkrátit dobu doručení objednávky o 25 procent,“ glosuje Autoevolution.
Je samozřejmě otázkou, jestli Xiaomi ve své misi uspěje. Už jen v Číně je na poli elektroaut obrovská a drsná konkurence, ve světě jsou pak hráči v čele s Teslou, kteří si nenechají svůj podíl jen tak snadno vzít. Každopádně už fakt, že se čínskému výrobci telefonů podařilo své bateriové žihadlo vyvinout za tři roky prakticky z ničeho, může leckoho inspirovat.