Utáhnout šrouby a řídit celý svět. Čína si odhlasovala, jak nastartuje vlastní ekonomiku

Čínské politické špičky vyzvaly na klíčovém partajním zasedání věnovaném churavějící ekonomice k přísnější kontrole nad veškerým životem v zemi

Čínské politické špičky vyzvaly na klíčovém partajním zasedání věnovaném churavějící ekonomice k přísnější kontrole nad veškerým životem v zemi

Celý článek
0

Sesadí Ozempic? Do závodu o miliardové léky na hubnutí vstupuje i Roche

Další farmaceutická firma vstupuje do odvětví léků na hubnutí. Tentokrát jde ale o těžkou váhu. Alternativu k léčivým přípravkům Wegovy nebo Ozempic chce na trh dodat švýcarský gigant Roche. Chlubí se dobrými výsledky klinických testů.

Další farmaceutická firma vstupuje do odvětví léků na hubnutí. Tentokrát jde ale o těžkou váhu. Alternativu k léčivým přípravkům Wegovy nebo Ozempic chce na trh dodat švýcarský gigant Roche. Chlubí se dobrými výsledky klinických testů.

Celý článek
0

Chudí a zároveň bohatí. Turecko trápí vysoká inflace, bohatství ale roste nejrychleji na světě

Bohatství v Turecku se zvýšilo nejvíce na celém světě, uvedla prestižní švýcarská banka UBS. Háček je v tom, že to platí kvůli vysoké inflaci jen pro ty, kteří v zemi vlastní nemovitosti, protože se růst bohatství vypočítává z lokální měny.

Bohatství v Turecku se zvýšilo nejvíce na celém světě, uvedla prestižní švýcarská banka UBS. Háček je v tom, že to platí kvůli vysoké inflaci jen pro ty, kteří v zemi vlastní nemovitosti, protože se růst bohatství vypočítává z lokální měny.

Celý článek
0

Český vozový park dál stárne. Po silnicích jezdí šestnáctiletí „stařečci“

Tuzemské silnice brázdí průměrně téměř nejstarší automobily v Evropě. Hůře jsou na tom jen v Estonsku a Řecku.

Český vozový park dál stárne. Po silnicích jezdí šestnáctiletí „stařečci“
ilustrační foto | Profimedia.cz

Automobilky se restartovaly po potížích s dodávkami komponent a s růstem výroby nových vozů zároveň rostou i jejich prodeje. Letos v březnu podle dat Svazu dovozců automobilů počet registrací nových automobilů dosáhl téměř 22,4 tisíce. Poprvé se tak podařilo v rámci jednoho měsíce překonat počet prodaných aut z dob před pandemií čínské chřipky.

Ani tyto solidní výsledky ale nestačí k obnovování a „mládnutí“ vozového parku v Česku. Naopak, průměrný věk osobních aut registrovaných v Česku se ve třetím měsíci roku zvýšil už na šestnáct let. Je tak třetí nejvyšší ze zemí Evropské unie.

Starší auta jezdí po silnicích už jen v Estonsku (16,8 roku) a Řecku (17 let). Evropský průměr je ale podstatně nižší, a sice dvanáct let. Vůbec nejmladší vozový park mají v Lucembursku (7,6 roku), Dánsku (8,5 roku) a Rakousku (8,7 roku). V lepším stavu je ale dokonce i na Slovensku, kde průměrné stáří aut jen mírně překračuje čtrnáct let.

Za poslední desetiletí český vozový park osobních aut zestárl zhruba o 2,2 roku, přičemž v posledních letech nabíralo stárnutí na rychlosti. Podle svazu je za tím hlavně dovoz čím dál starších ojetin ze zahraničí. Jen v loňském roce tvořily osobní automobily starší deseti let celkem více než 52 procent dovezených aut a vozy starší patnácti let se na dovozu podílely téměř 24 procenty.