Pobočka České pošty
Zdroj : Shutterstock.com
Česká pošta hlásí nejlepší výsledek od roku 2018. Ztráta „jenom“ 400 milionů
Po letech propadů přichází výrazné zlepšení: Česká pošta letos očekává ztrátu pod 400 milionů korun, tedy o 850 milionů lepší výsledek než loni. Firma hlásí stabilizaci, otočený trend a dokonce připouští, že při úspěšném prodeji majetku může hospodaření skončit téměř v černých číslech.
čtk
Česká pošta za letošek očekává ztrátu pod 400 miliony korun, což je o 850 milionů lepší výsledek než loni, kdy vykázala propad 1,25 miliardy korun. V případě úspěšného prodeje menších nemovitostí může být hospodářský výsledek firmy až téměř vyrovnaný. Pošta to dnes uvedla v tiskové zprávě.
Podle úterního vyjádření nově jmenovaného premiéra Andreje Babiše (ANO) má pošta obrovské finanční problémy, je téměř blízko bankrotu a je potřeba ji stabilizovat. Kritizoval také management, který podle něj vůbec nepochopil, jak má poštu řídit. „Česká pošta je finančně stabilizovaná, trend hospodaření je definitivně otočen a riziko insolvence nehrozí,“ reagoval dnes generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán.
Listopadové kladné výsledky hospodaření podle něj potvrdily, že podnik míří k výrazně lepšímu hospodaření než v předchozích letech. „Za výrazně lepšími daty jsou pozitivní výsledky racionalizačního restrukturalizačního plánu, který je nezbytnou součástí transformace České pošty,“ uvedl Štěpán. Zlepšení je podle něj zřetelné jak v České poště, tak v odštěpném závodu Balíkovna.
I pokud by příjmy z prodeje nemovitostí účetně dopadly až do výsledku roku 2026, půjde podle Štěpána za letošek o nejlepší výsledek hospodaření od roku 2018. I z tohoto důvodu rozhodlo vedení podniku o vyplacení mimořádné odměny pracovníkům České pošty.
Státní podnik Česká pošta zaměstnává téměř 20 000 lidí a loni vykázal pokles provozních výnosů o 872 milionů na 18,3 miliardy korun. Podnik v posledních dvou letech prochází transformací, která má stabilizovat hospodaření. Její součástí je letošní oddělení komerční Balíkovny do samostatného odštěpného závodu a hledání strategického partnera pro ní.