Hrotcast: Stanjura by měl být odvolán, stejně jako Bartoš neudělal svoji práci

V aktuálním podcastu ekonomická redaktorka Markéta Malá upozorňuje na finanční problémy, které sužují českou vládu. Kritizuje nereálné základy návrhu státního rozpočtu pro příští rok a upozorňuje na rizika, která s sebou přináší. Jaké důsledky může mít odvolání dalších členů kabinetu a proč je právě nyní navýšení platů politiků špatně načasované?

V aktuálním podcastu ekonomická redaktorka Markéta Malá upozorňuje na finanční problémy, které sužují českou vládu. Kritizuje nereálné základy návrhu státního rozpočtu pro příští rok a upozorňuje na rizika, která s sebou přináší. Jaké důsledky může mít odvolání dalších členů kabinetu a proč je právě nyní navýšení platů politiků špatně načasované?

Celý článek
0

Miliardář Baudiš postavil sanatorium. Bude se zde léčit závislost na alkoholu či sociálních sítích

Podle Pavla Baudiše, který je i vášnivým filantropem, ale nejde o žádnou charitu. Ceny za den se budou pohybovat kolem šesti až sedmi tisíc korun.

Podle Pavla Baudiše, který je i vášnivým filantropem, ale nejde o žádnou charitu. Ceny za den se budou pohybovat kolem šesti až sedmi tisíc korun.

Celý článek
0

Ukrajina nemá dost peněz pro lokální zbrojaře. Chce zrušit zákaz vývozu zbraní

Až dvacet miliard dolarů by mohli vydělat ukrajinští producenti vojenských dronů, pokud by je mohli prodávat do zahraničí. I proto Kyjev uvažuje o zrušení zákazu vývozu zbraní.

Až dvacet miliard dolarů by mohli vydělat ukrajinští producenti vojenských dronů, pokud by je mohli prodávat do zahraničí. I proto Kyjev uvažuje o zrušení zákazu vývozu zbraní.

Celý článek
0

Cenová válka a pokles prodejů. Čínské automobilky počítají obří ztráty

Čínští prodejci automobilů čelí po celé zemi od začátku roku ztrátám za 138 miliard jüanů (zhruba 452 miliard korun). Zákazníci odkládají velké nákupy a vozidla se hromadí na prodejních plochách. S odkazem na dnešní sdělení Čínské asociace prodejců automobilů o tom informuje agentura Bloomberg.

Cenová válka a pokles prodejů. Čínské automobilky počítají obří ztráty
ilustrační foto | Shutterstock.com

Dealeři vyzvali vládu, aby vzhledem k rozsáhlým problémům v odvětví pečlivěji monitorovala finanční rizika, kterým čelí. Měla by podle nich také nabídnout větší finanční podporu.

Prodeji vozidel na nové energie se v Číně poměrně daří. Celkový maloobchodní prodej osobních automobilů je ale celkově slabší a v září se očekává jeho meziroční nárůst o pouhá čtyři procenta, uvedla minulý týden podle Bloombergu asociace. Za prudký nárůst prodeje vozů na nová paliva jsou z velké části zodpovědné vládní dotace, které řidiče vybízejí k výměně starších vozů. Prodejci ale mají problémy kvůli pokračující cenové válce v odvětví.

Nejprodávanější automobilová značka v zemi, BYD, zahájila na začátku roku novou vlnu slev. Podle Bloombergu je to poslední krok v divokém závodu o snižování nákladů, který probíhá od začátku roku 2023 ve snaze přimět zákazníky k nákupu dalších automobilů.

Čínská asociace prodejců automobilů poznamenala, že za ztráty prodejců může slabá spotřeba. Dodala, že úroveň velkoobchodních zásob je vysoká, což znamená, že showroomy jsou pak nuceny vyprodávat přebytečné zásoby za co nejnižší ceny.

Zájem o koupi automobilů není valný ani v Evropské unii. Za prvních osm měsíců letošního roku počet registrací nových vozů podle Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) stoupl jen o 1,4 procenta na 7,2 milionu vozů. V samotném srpnu se meziročně snížil o 18,3 procenta na 643 tisíc vozů.