Baťasky

Baťasky

Foto: HAUPT PR (publikováno se svolením)

Design

Nová kolekce Baťa × Botas. Baťasky jsou limitka, která ctí tradice

Limitovaná edice Baťaska 1897 má ambici stát se sběratelským kouskem.

Galerie (3)

Dvě české obuvnické značky spojily síly a uvádějí kolekci, která má ambici uspět. Baťa a Botas představují Baťasky – moderní interpretaci siluet, jež zásadně ovlivnily podobu české obuvi 20. století.

Spolupráce vznikla spontánně poté, co ředitel firmy Baťa pro střední Evropu Petr Šťastný oslovil bratry Víta a Václava Staňkovy z Botasu. Obě společnosti to redakci Hrotu oznámily v tiskové zprávě.

„Zjistili jsme, že naše vize jsou překvapivě blízko. Od té chvíle to byl společný týmový projekt,“ říká Šťastný. Václav Staněk dodává, že spolupráce s Baťou byla jeho dlouholetým snem.

Kolekce spojuje textilní tradici původní Baťovky z roku 1897 a nezaměnitelný mid-shoe tvar Botas Classic. Výsledkem je nová silueta, která ctí české řemeslo, ale zároveň působí hravě a současně.

Baťasky přicházejí v šesti barevných variantách ve dvou provedeních – Baťasky 1897 a Baťasky 2025. Hero modelem je limitovaná textilní Baťaska 1897, která se po vyprodání už nebude nikdy opakovat a má ambici stát se sběratelským kouskem. Ostatní modely jsou vyrobené z prémiové kůže.

Design reflektuje dva silné příběhy české obuvi. Baťa do kolekce přenesl odkaz první textilní boty s koženou špičkou na světě, technologického průlomu, který před více než sto lety zpřístupnil kvalitní obuv široké veřejnosti.

Botas přidal svůj charakteristický klínový tvar a sportovní estetiku modelů Classic či Iconic. „Baťasky vznikly z respektu k tradici, ale i z touhy ukázat, že český design umí být aktuální a sebevědomý,“ říká designér Vít Staněk.

Chemie funguje, Marcell a pizza také

Výroba probíhá v české továrně v Dolním Němčí, kde se dlouhodobě soustředí špičkoví řemeslníci. Kolekce využívá kvalitní kůži, semiš a u limitované edice také textil inspirovaný původní Baťovkou. Krabice jsou vyrobené z recyklovaného papíru.

Tváří kampaně se stal zpěvák Marcell, který s dvojicí Baťasky nafotil vizuály a zároveň natočil nový videoklip ke skladbě Pizza pivo dolce vita.

Obě značky nevylučují pokračování spolupráce, podle Baťi ale rozhodne zájem zákazníků. „Nadšení je na obou stranách. Chemie funguje. Teď je to na lidech,“ uvádí tým Baťa.

Baťasky navazují na více než stoletou historii Baťovek i kultovní Botasky z roku 1966. Přinášejí kombinaci sportovního ducha, praktické siluety a domácí řemeslné tradice – a vznikají přesně tam, kde kdysi začal příběh české obuvnické moderny: ve Zlínském kraji.