Komentář: Nelíbí se vám dotace uhelných elektráren? Můžeme si za to sami

Proč bude stát muset dotovat zachování uhelných elektráren? Protože jsme je sami ekonomicky zničili systémem povolenek. Jednou rukou Tykačovi a spol. bereme za povolenky a druhou zase dáváme, aby ten ztrátový byznys dál provozoval. 

Proč bude stát muset dotovat zachování uhelných elektráren? Protože jsme je sami ekonomicky zničili systémem povolenek. Jednou rukou Tykačovi a spol. bereme za povolenky a druhou zase dáváme, aby ten ztrátový byznys dál provozoval. 

Celý článek
0

Euro slaví 25 let. Ustojí současné turbulence a prosadí se i dál jako světová měna?

Čtvrt století po svém vzniku se euro přetahuje s čínským renminbi o pozici světové měny číslo dvě. Ovšem současná situace pozici eura komplikuje.

Čtvrt století po svém vzniku se euro přetahuje s čínským renminbi o pozici světové měny číslo dvě. Ovšem současná situace pozici eura komplikuje.

Celý článek
0

Lidí bez přístupu k elektřině je už 685 milionů. Příčinou je i africká populační exploze

Rok 2022 byl přelomový v tom, že vzrostl počet lidí bez přístupu k elektrické energii. Celkově jich bylo 685 milionů. Je to způsobeno populační explozí v chudých zemích Afriky.

Rok 2022 byl přelomový v tom, že vzrostl počet lidí bez přístupu k elektrické energii. Celkově jich bylo 685 milionů. Je to způsobeno populační explozí v chudých zemích Afriky.

Celý článek
0

Věk pragmatismu. Stát mění pohled na trestání firem

Některé společnosti se dokážou stíhaní vyhnout, jiné budou mít větší šanci přežít trest tak, aby jim nezničil podnikání.

Věk pragmatismu. Stát mění pohled na trestání firem
ilustrační foto | Shutterstock.com

Společnost Airbus stvořila a dlouhých 15 let udržovala v chodu dokonalý korupční systém. Ročně do něj největší světový výrobce letadel pumpoval 250 milionů až 300 milionů eur, jeho agenti cestovali po celém světě a přesvědčovali vysoce postavené úředníky a představitele aerolinek, aby nakoupili právě jejich výrobky.

V Ghaně podle vyšetřovatelů podpláceli – klasicky a postaru – vládní úředníky kvůli zakázce na vojenská transportní letadla, šéfům malajsijských nízkonákladových aerolinek AirAsia přihráli 50 milionů dolarů prostřednictvím sponzoringu jejich stáje F1 a manželka jednoho z předáků SriLankan Airlines od nich dostala dva miliony dolarů za uvedení do té správné společnosti. Vyšetřování se týkalo celkem dvou desítek zemí, mezi kterými nechyběly Čína, Rusko, Saúdská Arábie, Rakousko, Turecko, Brazílie...

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit