Číňané už umějí vyrábět modely umělé inteligence násobně levněji než Američané

Čínské společnosti Alibaba a ByteDance se naučily vyvíjet modely umělé inteligence o 90 procent levněji než Američané – navzdory omezenému přístupu ke špičkovým čipům.  

Čínské společnosti Alibaba a ByteDance se naučily vyvíjet modely umělé inteligence o 90 procent levněji než Američané – navzdory omezenému přístupu ke špičkovým čipům.  

Celý článek
0

Rebelie v EU: Němci proti clům. Číny se nemusíme bát, tvrdí Scholz

Německé automobilky dokázaly v minulosti ustát silnou konkurenci z Jižní Koreje nebo Japonska a není důvod, aby se nevyrovnaly také s čínskou automobilovou expanzí, tvrdí německý kancléř Olaf Scholz. Cla EU na dovoz čínských elektromobilů jsou podle něj zbytečná.

Německé automobilky dokázaly v minulosti ustát silnou konkurenci z Jižní Koreje nebo Japonska a není důvod, aby se nevyrovnaly také s čínskou automobilovou expanzí, tvrdí německý kancléř Olaf Scholz. Cla EU na dovoz čínských elektromobilů jsou podle něj zbytečná.

Celý článek
0

Jak ochránit Západ? Presto Tech Horizons, za nímž stojí i Strnadova CSG, hlásí první investice

Nový investiční fond Presto Tech Horizons má ve svém portfoliu první tři technologické startupy. Tým fondu navíc posiluje Lucie Brešová, která v minulosti řídila raketovou expanzi Kiwi.

Nový investiční fond Presto Tech Horizons má ve svém portfoliu první tři technologické startupy. Tým fondu navíc posiluje Lucie Brešová, která v minulosti řídila raketovou expanzi Kiwi.

Celý článek
0

Vagony, nebo život

Miliardový spor ostravských opraven a strojíren s firmou ČD Cargo přerůstá v otevřenou válku. Čeká se na první krev

Vagony, nebo život
ČD Cargo | Tomáš Novák týdeník Hrot

Šéf společnosti ČD Cargo Ivan Bednárik sedí pohodlně v hlubokém křesle ve své kanceláři. „Tamten trezor je plný kostlivců, kteří tu zůstali po mých předchůdcích,“ říká a ukazuje směrem ke stolu, kde se v koutě krčí zmíněné ocelové zařízení. Právě teď se rozhoduje, jestli mezi kostlivci nepřibude nová složka, složka s jeho jménem.

Taková to byla velká láska

České koleje brázdí denně tisíce souprav nákladních vlaků. Pokud nestojíte moc blízko, většinou projíždějícím vagonům nevěnujete příliš pozornosti. A právě o tyto nenápadné nákladní vagony se v posledních měsících rozhořel ostrý boj mezi státní firmou ČD Cargo a společností Ostravské opravny a strojírny (OOS).

O probíhajícím sporu prosakují informace na veřejnost již několik měsíců, v poslední době ale vše nabírá na intenzitě. Spíš připomíná špionážní drama, kdy se na světlo dostávají tajné smlouvy a kompromitující informace. Do kauzy se již zapojila i policie. Týdeníku Hrot se podařilo získat několik dokumentů a informací, díky kterým lze kauzu zrekonstruovat.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit