ilustrační foto

Shutterstock.com

Týden v médiích XXVIII

Galerie (2)

TV Nova zdraží reklamu o osmnáct procent

Nova, jedna ze dvou největších komerčních televizí na tuzemském trhu, chystá na příští rok znatelné zdražení reklamy ve svém vysílání. „Vzhledem k rostoucí poptávce po komerčním prostoru a zároveň vyšším nákladům při výrobě pořadů jsme nuceni zvýšit průměrnou cenu pro klienty v roce 2024 o osmnáct procent,“ uvedl obchodní ředitel TV Nova Jan Ulrych. V letošním roce Nova zdražovala o dvanáct procent, loni taktéž o dvanáct procent, v roce 2021 to bylo o pět procent.

Obchodovat bude Nova nadále cílovou skupinu dospělých diváků od patnácti do 54 let. V obchodní politice na příští rok Nova zavede dva nové desetiprocentní příplatky – jednak za umístění reklamy ve svých pořadech, které označuje za prémiové, jednak za pozdní booking u objednávek přijatých víc než deset pracovních dní po vydání programu.

Nova, která patří do televizní grupy CME investiční skupiny PPF, loni navýšila tržby o patnáct procent na 7,1 mi­liardy korun a čistý zisk o šest procent na 1,1 miliardy. Největší část tržeb tvořily právě příjmy z vysílané reklamy, které stouply o necelá dvě procenta na 4,4 miliardy korun.

Konkurenční Prima plánuje zveřejnit svou obchodní politiku na příští rok tento týden. 

Středovlnný vysílač v Liblicích ožil

Vysílač v Liblicích u Českého Brodu, odkud koncem roku 2021 skončilo původní vysílání Českého rozhlasu na středních vlnách, nově šíří program Country Radia, a to z dvojice anténních stožárů o výšce 355 metrů, což z vysílače činí nejvyšší stavbu v Česku. Vlastní a provozují ho České Radiokomunikace.

Country Radio lze ladit na středovlnné frekvenci 639 kilohertzů. Nahrazuje dosavadní vysílání na frekvenci 1062 kilohertzů ze Zbraslavi, odkud Radiokomunikace šíření ukončily kvůli výstavbě nového datového centra. Stanice rovněž vysílá z Českých Budějovic na 954 kilo­hertzech poté, co na tamějším vysílači skončily testy DRM, digitálního vysílání na střední vlně.

Vysílač v Liblicích byl postaven v letech 1975 až 1976 na místě předchozího dožitého vysílače. Oba stožáry jsou vybaveny šplhajícími výtahy na spalovací pohon, které jezdí až do výšky 350 metrů, díky čemuž jsou nejvýš sahajícími výtahy v Česku. Výkon vysílače je dvacet kilowattů, dostatečný na pokrytí téměř celé republiky. „Díky tomu, že zde nyní začalo Country Radio vysílat, se legendární stožáry nebudou muset bourat,“ uvedla společnost Radio United, jež patří do skupiny Prima a stanici provozuje. ×

Kazmův film utržil v kinech sto milionů

Po sedmi týdnech v českých kinech překročily tržby Onemanshow: The Movie v režii Kamila Bartoška alias Kazmy stomilionovou hranici. Dosavadní celkové tržby činily minulý týden 100,3 milionu korun a na film se do té doby prodalo přes 543 tisíc vstupenek, uvedla Unie filmových distributorů. Premiérový víkend v půli srpna zlomil český rekord a celkem tři týdny se film držel v čele žebříčku návštěvnosti tuzemských kin, potom byl druhý a následně dvakrát pátý, o víkendu na přelomu září a října ovšem spadl až na patnácté místo a přilákal už jen necelé dva tisíce lidí.

Kazmův film má být uveden i v televizi, zatím ale není jasné kdy. Práva na televizní vysílání od distributora Bontonfilm koupila TV Prima. 

Čestmír Strakatý odchází z Reflexu

Redakci týdeníku Reflex mediálního domu Czech News Center se rozhodl opustit Čestmír Strakatý, od října už nebude moderovat rozhovory pod hlavičkou Prostor X na webu Reflexu. „Chci se posunout dál, pracovně se postavit plně na vlastní nohy,“ uvedl. Odchod z redakce zavedeného časopisu Strakatý zvolil rok poté, co začal vytvářet vlastní podcast na platformě HeroHero. Ten má aktuálně přes 7700 předplatitelů, každý teď platí pět eur měsíčně. Vlnu zájmu včetně mainstreamových médií a politiků vzbudil v létě Strakatého rozhovor s hercem Jaroslavem Duškem, počet abonentů tehdy vystoupal přes devět tisíc.

Čestmír Strakatý v médiích pracuje přes deset let. Začínal v ČT24, působil také v DVTV či ve videotýmu Info.cz.

foto Hana Strakatá

Prostor X vytvářel Strakatý pět let, od září 2018. Publikoval jeden zhruba půlhodinový rozhovor každý všední den. V rámci vlastního podcastu dosud vydával přibližně hodinové rozhovory jednou za týden, teď chce frekvenci zvýšit na dvě interview týdně. Prostor X, rozhovorový pořad a podcast Reflexu, má „s malou pauzou“ pokračovat v novém – s novými tvářemi i vizuální podobou.