Profimedia.cz
Týden v médiích XXIX
Televizní reklama na Primě podraží o dvacet dva procent
Mediální zastupitelství skupiny Prima Media Club zvýší v příštím roce ceny televizní reklamy v průměru o dvacet dva procent. V závislosti na objemu utracených peněz klienti budou platit meziročně o dvanáct až sedmnáct procent víc, dalších několik procentních bodů „udělají“ koeficienty závislé na denním pásmu, sezoně či stopážích spotů.
Ceny rádiové reklamy u Media Clubu vzrostou o sedm procent a internetová reklama v některých formátech podraží o pět až dvacet procent. Strategickou cílovou skupinou u televizních kampaní budou nově dospělí mezi osmnácti a šedesáti devíti lety (dosud to byla skupina patnáct až šedesát devět).
Media Club tak chce klientům umožnit oslovit dospělé publikum s vyšší kupní silou. „Cílíme primárně na diváky, kteří mohou legálně užívat všechny nabízené produkty, čímž chráníme nejen mladší diváky, ale i své zadavatele,“ uvedl obchodní ředitel Media Clubu Ladislav Dianiška. Media Club kromě kanálů Primy obchodně zastupuje TV Óčko, TV Barrandov, Atmedia a Paramount Network.
Konkurenční televizní skupina Nova nedávno oznámila, že ve své obchodní politice pro rok 2024 počítá se zvýšením ceny za reklamní prostor v průměru o osmnáct procent. ×
Penta na Slovensku kupuje deník Nový čas
Vydavatelství News and Media Holding vlastněné investiční skupinou Penta kupuje bulvární Nový čas, nejprodávanější deník na Slovensku, a jeho web Cas.sk.
Převezme akciovou společnost FPD Media Antona Siekela, která Nový čas vydávala dosavadních pět let. Součástí transakce není týdeník Nový čas Nedeľa, který zůstává v rukou FPD Media. Kupní cena nebyla zveřejněna. Součástí transakce je opce pro vlastníka FPD Media na minoritní akcionářský podíl v News and Media Holdingu.
Holding Penty je největším mediálním podnikem na Slovensku, loni utržil třicet čtyři milionů eur a zaměstnává přes čtyři sta lidí. Do jeho portfolia spadá bulvární list Plus jeden deň, také jediný deník na Slovensku vydávaný v maďarštině Új Szó, dále Plus 7 dní, Život, Záhradkár, Emma, Eva, Zdravie či Poľovníctvo a rybárstvo.
Skupina Penta, jejímiž zakladateli jsou Marek Dospiva a Jaroslav Haščák, je činná také na českém mediálním trhu, patří jí vydavatelský dům Vltava Labe Media. Mezi tuzemské investice Penty patří také síť lékáren Dr. Max nebo sázková kancelář Fortuna.
Soukup prodal polovinu svého mediálního domu
Poloviční podíl ve společnosti Empresa Media, která provozuje TV Barrandov nebo vydává časopisy Týden, Instinkt, Sedmička či Exkluziv, získala od jejího dosavadního majitele Jaromíra Soukupa firma Servis-24 Jana Čermáka. Čermák se zároveň stal druhým jednatelem Empresy vedle Soukupa. Pro všechny důležité kroky bude nyní potřeba podpisu obou jednatelů. Ukazují to notářské zápisy transakcí, uvedla agentura ČTK. Hodnotu transakce ani jedna strana nezveřejnila.
Čermák a jeho Servis-24 se specializují na řešení firem zatížených dluhy. Soukupova mediální skupina v současnosti čelí tlaku věřitelů. V procesu realizace je podle Čermáka zároveň vstup do dalších Soukupových společností, například IMP a mediální agentury Médea. „Všechny firmy zůstávají plně v provozu,“ uvedl Čermák. „Náš tým okamžitě doplní a posílí management mediální skupiny Jaromíra Soukupa,“ dodal.
Největšími věřiteli firem ze Soukupovy skupiny jsou banky, zejména ČSOB a UniCredit, které mají své úvěry zajištěny nemovitostmi a pozemky. Dalším klíčovým věřitelem jsou České Radiokomunikace. Podle obou spolumajitelů je připraveno řešení situace a rozvoj skupiny.
Denní novinky z médií a marketingu v Česku najdete na www.mediar.cz