foto Vojta Herout
Týden v médiích IX
V Česku vznikne další sportovní televize
Letos na podzim má v Česku odstartovat další sportovní televizní stanice. Kanál s názvem A 11 Sport připravují mediální skupina A 11 Aleše Zavorala a Daniela Šopova a společnost Perinvest Tomáše Petery. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání minulý týden projektu udělila licenci; držitelem je Perinvest, který je producentem velkých sportovních a kulturních eventů.
Nová stanice má být šířena v pozemních digitálních sítích DVB-T2. Tam už koncem dubna odstartovala televize A 11, první celoplošný kanál stejnojmenné mediální skupiny, který předtím nesl název Náš region TV, respektive Regionálnítelevize.cz. Právě zázemí televizních studií A 11, vybudovaných v jejím novém pražském sídle Košířská brána, má sportovní kanál využívat.
A11
Stanice plánuje živé přenosy, sportovní zpravodajství, rozhovory, magazíny, dokumenty. Chystá se pokrývat 2. hokejovou ligu a mládežnický hokej, fotbalovou juniorskou ligu, florbal, volejbal, basketbal, golfové turnaje Czech PGA Tour, běžecké a cyklistické maratony či jezdectví.
Na tuzemském trhu už déle fungují veřejnoprávní ČT Sport, komerční Nova Sport 1 až 4, rodina programů O2 TV Sport či od loňska také Canal+ Sport. Se zavedenými vysílateli se A 11 chce nyní utkat o vysílací práva na nejvyšší českou fotbalovou soutěž Fortuna Ligu a druhou nejvyšší Národní ligu. Pokud uspěje, ligový fotbal hodlá vysílat na volně šířeném terestrickém kanálu.
Bývalý Babišův mluvčí je zpět v agentuře
Vladimír Vořechovský, bývalý vedoucí tiskového oddělení hnutí ANO Andreje Babiše a ředitel komunikace na Úřadu vlády, se po deseti letech vrací do agenturního prostředí. Počátkem května nastoupil na pozici senior PR konzultanta do agentury PP Partners Prague. Tato pražská PR agentura je na trhu od roku 2010, kdy do ní nastoupil Andrej Čírtek, dnešní managing partner. Ten předtím působil jako tiskový mluvčí ministerstva obrany. Mezi klienty agentury patří strojírenský holding Czechoslovak Group. Čírtek věří, že Vořechovského příchod „podpoří další rozvoj firmy a umožní rozšířit služby, které poskytujeme našim klientům z různých průmyslových oborů“.
Vořechovský začínal jako sportovní redaktor iDnes.cz, byl editorem večerních zpráv TV Nova a ředitelem PR oddělení v agentuře Comunica. V roce 2013 nastoupil jako manažer PR a marketingu do holdingu Agrofert, od roku 2019 byl ředitelem odboru komunikace Úřadu vlády. Působil i jako vedoucí tiskového oddělení ANO. Z funkcí odešel ke konci letošního února poté, co Babiš neúspěšně kandidoval na prezidenta.
Google dá milion eur Univerzitě Karlově
Americká internetová společnost Google dá Univerzitě Karlově jeden milion eur (zhruba 23,5 milionu korun) na boj s dezinformacemi a posilování mediálních dovedností. Technologický gigant oznámil spolupráci se Středoevropskou observatoří digitálních médií (CEDMO), multidisciplinárním centrem, které sdružuje výzkumníky či pracovníky factcheckingových organizací z Česka, Slovenska a Polska. Projekt vede Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy. Hlavním koordinátorem je Václav Moravec, též moderátor České televize.
CEDMO jednak financuje už existující projekty, jednak přichází s původními tématy. Do první skupiny patří ověřování faktů, kterému se věnuje odnož francouzské agentury AFP či zdejší a slovenský Demagog, nebo výuka mediální gramotnosti týmem okolo Univerzity Palackého. Mezi původní práce patří sociologické výzkumy a studie, které mapují například pročínské narativy. Vše se sbíhá na webu, který v češtině, slovenštině, polštině a angličtině hodlá identifikovat a zkoumat zdroje a příčiny „nežádoucích informačních poruch“.
Pracoviště spadá do sítě osmi podobných evropských národních a regionálních center a funguje od loňského února. Dosud mělo k dispozici 1,5 milionu eur (zhruba 36,5 milionu korun). Tři čtvrtiny z této částky pocházejí z grantu Evropské komise, čtvrtina od konsorcia univerzit.
Připravil Ondřej Aust, šéfredaktor webu Médiář
Denní novinky z médií a marketingu v Česku najdete na www.mediar.cz