Jaroslav Kábele v ČTK v roce 1989 začínal jako zpravodaj, do agentury se vrátil v roce 2017 na pozici ředitele pro strategii a rozvoj. Mezitím 24 let působil v mediálním domě Mafra – od roku 1993 v redakci deníku MF Dnes, v roce 1998 stál u zrodu zpravodajského webu iDnes.cz a sedm let byl jeho šéfredaktorem, poté postoupil na post ředitele  internetových aktivit Mafry a následně na místo ředitele rozvoje nových obchodních aktivit.

Profimedia.cz

Týden v médiích III

Mall.tv se změní na Fame Play

Internetová televize Mall.tv produkční společnosti Czech Video Center se podle dřívějších plánů přejmenuje. Od dubna ponese název Fame Play. Příslušnou značku si už Czech Video Center, sesterská firma mediálního domu Czech News Center, zaregistrovala jako ochrannou známku. Opustit slovo Mall v názvu bylo dané kontraktem, který souvisel s nedávným prodejem celé Mall Group do rukou polského Allegra. Mall.tv byla jedním ze subjektů, které do prodeje zahrnuty nebyly. Czech Video Center vzniklo začátkem roku 2021, od června 2022 produkce fungovala zcela nezávisle na „mateřském“ e-shopu. Vyrábí obsah jednak pro Mall.tv, jednak pro partnery jako Český olympijský výbor (Czech Team TV), Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary (KVIFF.TV) či klasické televize (Nova, Prima). Výroba na zakázku už tvoří zhruba osmdesát procent její celkové produkce. 

Prezident Pavel má svůj podcast

Český prezident Petr Pavel uvedl dva týdny poté, co vstoupil do úřadu, vlastní videopořad. Je jím podcast Podhradí s podtitulem Rozhovory s prezidentem. Šířen je přes internetové platformy YouTube nebo Spotify. Vycházet má jednou za měsíc. V roli tazatele prezidentovi sekunduje Michal Půr, který je šéfredaktorem názorového webu Info.cz, spoluautorem úspěšného podcastu Insider a také moderuje na CNN Prima News. 

Médea opět čelí insolvenčnímu návrhu

Mediální agentura Médea Jaromíra Soukupa opět čelí insolvenčnímu návrhu. Podali ho Česká televize a prodejce reklamy Media Club ze skupiny kolem televize Prima. Ti ve společném návrhu zveřejněném v insolvenčním rejstříku tvrdí, že jim Médea dluží celkem zhruba třicet milionů korun za poskytnutí reklamního prostoru, přičemž jejich pohledávky jsou po termínu splatnosti. Médea ve vyjádření v rejstříku označila postup ČT a Media Clubu za šikanózní. Popírá, že by byla v úpadku. ČT a Media Club podle jejího vyjádření pro soud zneužívají insolvenční řízení ke zvýšení tlaku na Médeu, aby uhradila pohledávky. Médea rovněž informovala soud, že na navrhovatele podala trestní oznámení.

Médea čelila insolvenčnímu řízení už v únoru. Firmy Cinema City Czech, Cinexpress a Knowlimits Group tehdy uváděly, že jim Médea neuhradila faktury za poskytnutí reklamního prostoru dohromady přibližně za 3,5 milionu korun. Pohledávky ale Médea po zahájení insolvenčního řízení uhradila, a to tak bylo začátkem března zastaveno. Pohledávky do řízení tehdy přihlásily také společnosti Media One, W&P Euronova a vydavatelství Economia. Jak tyto tři firmy, tak všichni tři navrhovatelé řízení posléze vzali své přihlášky zpět.

Podobně Médea odvrátila insolvenční řízení před dvěma lety, tehdy šlo o pohledávku za tiskovou reklamu za necelých dvacet tisíc korun. 

ČTK má po dvanácti letech nového ředitele

Generálním ředitelem České tiskové kanceláře, tuzemské veřejnoprávní zpravodajské agentury, byl na dalších šest let zvolen Jaroslav Kábele, dosavadní ředitel pro strategii a rozvoj ČTK. Sedmičlenná Rada ČTK, která o novém šéfovi agentury rozhodla, tak při volbě upřednostnila kontinuitu. Neuspěli dva kandidáti zvenčí: bývalý manažer České televize a expředseda Rady ČT Jan Mrzena a reportér Seznam Zpráv a bývalý zpravodaj ČTK na Slovensku Tomáš Pergler. Kábele vyhrál v poměru hlasů 5 : 2 (dva hlasy dostal Pergler).

Generálním ředitelem ČTK na léta 2023 až 2029 bude Kábele jmenován 17. dubna a funkce se ujme 11. června. V čele zpravodajské agentury vystřídá Jiřího Majstra, jenž „Četku“ vedl dvě funkční období od roku 2011.

Nový generální ředitel chce klást důraz na nezávislost a spolehlivost ČTK. Zaměřit se chce vedle zákazníků z médií i na nemediální klienty, kteří agentuře mohou přinést další příjmy. „V současnosti je poměr příjmů agentury sedmdesát procent od médií a třicet procent od nemediálních zákazníků, mediální trh ale už příliš velký potenciál růstu příjmů nenabízí,“ zdůvodnil. Jedním z nových projektů má být i Presscentrum pro konání tiskových konferencí a dalších akcí přímo v budově ČTK. 

Připravil Ondřej Aust, šéfredaktor webu Médiář Denní novinky z médií a marketingu v Česku najdete na www.mediar.cz