Komentář: Proč přehnaně opatrný Michl brzdí českou ekonomiku?

Přestože už je inflace pryč a žádné důvody k jejímu návratu neexistují, ČNB českou ekonomiku příliš pomalým poklesem sazeb stále přiškrcuje 

Přestože už je inflace pryč a žádné důvody k jejímu návratu neexistují, ČNB českou ekonomiku příliš pomalým poklesem sazeb stále přiškrcuje 

Celý článek
0

Elon Musk zase řádil. Na hodinu vyhodil 500 lidí z klíčového oddělení Tesly

E-mailem. Tak se o svém konci ve firmě dozvědělo 500 lidí z klíčového oddělení americké automobilky Tesla. Šlo přitom o část firmy, kterou by se Tesla měla chlubit – oddělení Supercharger se zabývá superrychlými nabíječkami. Na tento hromadný vyhazov negativně reagovali nejen dotčení zaměstnanci, ale také finanční trhy.  

E-mailem. Tak se o svém konci ve firmě dozvědělo 500 lidí z klíčového oddělení americké automobilky Tesla. Šlo přitom o část firmy, kterou by se Tesla měla chlubit – oddělení Supercharger se zabývá superrychlými nabíječkami. Na tento hromadný vyhazov negativně reagovali nejen dotčení zaměstnanci, ale také finanční trhy.  

Celý článek
0

Američané utahují finanční smyčku okolo Putina

Objemy obchodu mezi Ruskem na jedné straně a Tureckem s Čínou na druhé klesají. Je to způsobeno stále vyšším tlakem amerického ministerstva financí na banky, které obchodují s Rusy.

Objemy obchodu mezi Ruskem na jedné straně a Tureckem s Čínou na druhé klesají. Je to způsobeno stále vyšším tlakem amerického ministerstva financí na banky, které obchodují s Rusy.

Celý článek
0

Stěrače nestírají, autopilot nefunguje? Nevadí aneb Proč si Teslu stejně koupíte

Vozy Tesla se ve Spojených státech dlouhodobě těší nejvyšší loajalitě zákazníků ze všech. Trh zaplavují elektromobily mnoha nových značek, ale obliba Tesly se v čase nemění.

Stěrače nestírají, autopilot nefunguje? Nevadí aneb Proč si Teslu stejně koupíte
Tesla Model S | Shutterstock.com

Jakmile přejdete na elektřinu, už se nevrátíte zpět. A pokud jste si koupili auto od Tesly, už se nikdy nevrátíte k jiné značce. Takto se dá popsat vztah zákazníků ke značce Tesla. Ta se dnes může pochlubit, že získala až polovinu ocenění za loajalitu ke značce v automobilovém průmyslu. Jde o projekt, za kterým je společnost S&P Global Mobility.

Tesla už deset let dominuje severoamerickému trhu s elektromobily a těší se neuvěřitelné loajalitě ze strany svých zákazníků, i když se nedávno začaly objevovat náznaky, že její oblíbenost přece jen klesá. Co nebo kdo za to může? Zaprvé ne všichni jsou fanoušci šéfa Tesly Elona Muska, který se stává stále více polarizující osobností, a za druhé na trh přichází více elektromobilů jiných značek

Jenže podle nové analýzy od společnosti S&P Global Mobility, která zahrnuje 12,6 milionu nových vozidel zaregistrovaných v USA během kalendářního roku 2023, se ukazuje, že „vše je při starém“: Tesla je stále dominantní, zvlášť pokud jde o oblíbenost a loajalitu jejích zákazníků.

Společnost S&P Global Mobility se zaměřila na domácnosti, které vlastní nová vozidla a na trh se vracejí pro další vozidlo stejné značky, modelu nebo výrobce. A Muskově automobilce se v tomto ohledu mimořádně daří. „Popularita Tesly v sektoru plně elektrických automobilů pomohla značce k úspěchu jak v loajalitě, tak v dobývání nových zákazníků,“ okomentovala S&P Global Mobility svá zjištění pro web electrek.co.

V roce 2023 značka získala Tesla opakovaně vítězství mimo jiné v kategoriích Celková loajalita ke značce, nebo Loajalita ke značce, která reprezentuje alternativní pohon. „Popularita modelů 3 a Y mezi stávajícími majiteli, spolu se schopností značky přilákat mnoho dalších zákazníků, přispěla k několika oceněním Tesly již druhý rok v řadě,“ stojí ve vyjádření S&P Global Mobility.

Nahlédnout do hlav majitelů Tesly umožňuje komentář redaktora webu electrek.co. Popisuje, že již vlastnil tři automobily od Tesly a uvažuje o koupi dalšího modelu, a „to i přesto, že mi automatické stěrače nefungují, Tesla nedodala slibovaného plně funkčního autopilota, kterého jsem si koupil před pěti lety, a kromě toho jsem zklamán vedením společnosti“.

Auta jsou ale podle něj tak dobrá, že je ochoten přimhouřit oči a stejně si nové auto od Tesly pořídit. Není tedy divu, že Tesla vévodí žebříčku, který měří zákaznickou loajalitu.