Spotify nasazuje personalizované playlisty na bázi umělé inteligence

Streamovací gigant Spotify spouští novou funkci s názvem AI Playlist, která využívá umělou inteligenci k vytváření hudebních seznamů na základě textových pokynů uživatelů.

Spotify nasazuje personalizované playlisty na bázi umělé inteligence
Spotify to s umělou inteligencí myslí vážně | Shutterstock.com

Funkce AI Playlist využívá pokročilé jazykové modely (LLM) k interpretaci textových pokynů od uživatelů. Na základě těchto pokynů pak dokáže sestavit playlisty, které přesně odpovídají jejich specifickým požadavkům. Uživatelé tak mohou zadat například pokyny jako „relaxační ambientní hudba pro meditaci“ nebo „energické skladby pro trénink“. Playlisty lze dále upravovat pomocí dalších pokynů, jako je „méně chytlavé“ nebo „více rockové“. Uživatelé mají také možnost jednoduše odstranit skladby, které se jim nelíbí, pouhým přejetím prstem doleva.

Funkce je zatím v beta fázi testování a v současné době je k dispozici pouze předplatitelům Spotify Premium ve Spojeném království a Austrálii. Ti si ji mohou aktivovat prostřednictvím mobilní aplikace Spotify pro zařízení s operačním systémem Android a iOS. Předplatitelé ji najdou v záložce „Vaše knihovna“. Po klepnutí na tlačítko „+“ v pravém horním rohu se objeví nabídka, kde je třeba zvolit možnost „AI Playlist“.

Uživatelé pak mohou zadat svůj vlastní pokyn nebo si vybrat z předem navržených možností. Cílem služby je vytvářet playlisty, které odrážejí kombinaci žánrů, nálad, umělců nebo dekád na základě uživatelského vstupu. Je však důležité zmínit, že funkce nebude generovat výsledky pro pokyny nesouvisející s hudbou nebo pokyny, které jsou považovány za urážlivé.

 

Funkce AI Playlist navazuje na předchozí úspěch funkce AI DJ, která nabízí personalizovaný výběr hudby s komentářem moderovaným umělou inteligencí. Společnost Spotify dlouhodobě investuje do technologií umělé inteligence a strojového učení s cílem vylepšit uživatelský zážitek a usnadnit objevování hudby.

Lidé, kteří Spotify využívají, na platformě denně objeví okolo dvou miliard skladeb celkem, hudební aplikace proto neustále hledá nové způsoby, jak využít umělou inteligenci pro personalizaci obsahu a zvýšení uživatelské interakce. 

Zavedení funkce AI Playlist je součástí širší strategie společnosti Spotify na poli umělé inteligence. Firma plánuje například využít AI k vytváření zvukových reklam a shrnutí podcastů.