Firma se na vstup do podcastového trhu připravuje už od loňska

Firma se na vstup do podcastového trhu připravuje už od loňska

Foto: Shutterstock

Netflix buduje podcastovou knihovnu, spouštět ji bude začátkem roku

Netflix začne začátkem příštího roku publikovat vlastní podcasty. Chystá se oslovit miliony uživatelů a konkurovat platformám jako Spotify, YouTube nebo Apple Podcasts.

Adam Opatrný

Adam Opatrný

Redaktor junior

Netflix se chystá rozšířit své mediální impérium o další formát. Od začátku roku 2026 začne na své platformě nabízet vlastní podcasty, a to jak v klasické audio verzi, tak ve videoformátu. Cílem je posílit vztah se značkou, oslovit nové publikum a do budoucna také diverzifikovat příjmy z reklamy.

Firma projekt připravuje už delší dobu. Podle The New York Times se o vstup na podcastový trh zajímá už od loňska, kdy začala cíleně oslovovat talenty a producenty. Někteří zástupci oboru potvrzují, že Netflix usiluje o stejné tvůrce, s nimiž jednají i zavedené platformy.

Studie Cumulus Media podle deníku přitom ukazuje, že 72 procent posluchačů již dává přednost video podcastům, a právě na tento formát chce Netflix sázet nejvíc.

Důkazem je i to, že firma podle The Hollywood Reporteru rozeslala desítky poptávek agenturám jako William Morris Endeavor (WME), United Talent Agency (UTA) a Creative Artists Agency (CAA), aby přilákala nové video podcasty.

Zároveň jedná s iHeartMedia, jedním z největších amerických vydavatelů audio obsahu, který provozuje stovky populárních podcastů i rádiových stanic.

Myšlenku video podcastů na Netflixu poprvé veřejně zmínil spoluvýkonný ředitel Ted Sarandos letos v dubnu: „Jak roste popularita video podcastů, myslím, že některé z nich se na Netflixu dříve či později objeví.“

Nová podcastová sekce bude dostupná přímo v aplikaci. Uživatelé v ní najdou jak zcela nové pořady, tak i starší tituly, které už firma produkovala, např. rozhovory s Davidem Lettermanem nebo s komiky Trevorem Noahem a Hasanem Minajem. V nabídce se objeví i pořady navázané na úspěšné seriály a filmy jako Stranger Things nebo The Crown.

Růst obliby video podcastů souvisí i s jejich přítomností na TikToku a dalších platformách, kde se často šíří ve formě krátkých klipů. Počet stažení epizody jako tradiční metrika úspěchu tak přestává odrážet reálný zásah.

Právě zde může Netflix narazit: jako firma, která dlouhodobě nezveřejňuje data o sledovanosti, bude muset přesvědčit inzerenty, že jejich obsah skutečně rezonuje.

Ačkoli už Netflix v minulosti vydával doprovodné audioformáty, nejvíce k true crime dokumentům, nyní poprvé buduje ucelenou knihovnu pod vlastní značkou.

Ambicí je vytvořit silnou pozici i v tomto rostoucím segmentu trhu a stát se plnohodnotnou alternativou k platformám jako Spotify nebo YouTube.