Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

Spalovací motory nejde zakázat, říká šéf jednoho z největších prodejců BMW v Česku

Elektroauta mají na trhu své místo, ale úplný přechod na elektromobilitu není realistický a může způsobit sociální problémy, říká v rozhovoru Jiří Jirovec, majitel a šéf společnosti invelt, která v Česku prodává vozy BMW a Mini.

Spalovací motory nejde zakázat, říká šéf jednoho z největších prodejců BMW v Česku
Jiří Jirovec | foto Hrot24

„Elektromobily jsou pořád příliš drahé a pro mnoho lidí nedostupné," říká Jirovec v rozhovoru, v němž se mimo jiné věnuje svým byznysovým začátkům v devadesátých letech, kdy začal prodávat vozy BMW.

V rozhovoru také hodně mluví o tom, jak se v současnosti mění přístup k práci, zejména u mladých. „Dnes je hodně lidí, zvláště mladých, kteří jsou v pozici, že jako benefit nevidí peníze, ale volný čas. Ale současně si neuvědomují, že tomu musí odpovídat jejich výkon,“ říká Jirovec. 

Lidi chtějí volno, ne peníze. Zkoušíme čtyřdenní pracovní týden, spalovací motory nejde zakázat

Ve své firmě proto nyní zvažuje zavedení čtyřdenního pracovního týdne jako motivaci pro výkonnostně orientované zaměstnance. „Pokud zaměstananec odevzdá ten výkon, tak já nemám problém mu dát ten čas,“ vysvětluje a dodává, že takový model považuje za vhodný pouze pro určitou část zaměstnanců. Současně říká, že home office je „ptákovina“, která nefunguje.

Více se dozvíte ve videu.