Nové elektricko-bateriové vlaky mají jezdit i na tratích bez elektrifikace
Zdroj: Škoda Transportation
Zakázka za 7,6 miliardy: Škoda Transportation dodá bateriové vlaky na Slovensko
Slovenský národní dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) uzavřel výběrové řízení na nové vlaky. Zakázku získalo konsorcium vedené plzeňskou Škodou Transportation, které dodá soupravy schopné jezdit i na neelektrifikovaných tratích.
čtk
Dvoučlenná skupina dodavatelů v čele s plzeňskou firmou Škoda Transportation uspěla ve výběrovém řízení slovenského národního vlakového dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) na dodávku šestnácti elektricko-bateriových vlaků s opcí na koupi dalších dvaceti souprav. Informovala o tom ZSSK.
Podle železniční společnosti nabídku v soutěži předložilo jen konsorcium složené ze Škoda Transportation a slovenské firmy ŽOS Trnava.
Bližší informace o vítězné nabídce ZSSK zatím nezveřejnila, při vypsání soutěže letos v březnu slovenský dopravce celkovou hodnotu zakázky odhadl na 312,3 milionu eur (7,6 miliardy korun).
ZSSK loni při přípravě tendru uvedla, že vlaky hodlá nasazovat hlavně na regionální tratě mezi severoslovenskou Žilinou a Zvolenem na středním Slovensku, stejně jako mezi západoslovenskou Trnavou a Novými Zámky na jihu země.
Nejdelší neelektrifikovaný úsek na zmíněných tratích je dlouhý 67 kilometrů. Kombinace elektrického režimu a trakčních baterií umožní uvedeným vlakům jezdit i na neelektrifikovaných úsecích.
Škoda Transportation už v minulosti získala od ZSSK několik zakázek na dodávku vlakových jednotek.