Škoda Auto zvýšila celosvětový prodej o 14 procent
Zdroj: Shutterstock.com
Škoda Auto prodala 765 700 vozů. Tržby automobilky dosáhly 544 miliard korun
Škoda Auto zvýšila v letošním roce svůj celosvětový prodej a upevnila pozici třetí nejprodávanější značky v Evropě. Rostoucí zisk, expanze do Indie i rychlejší elektrifikace potvrzují úspěšnou strategii mladoboleslavské automobilky.
čtk
Největší automobilka v Česku, Škoda Auto, zvýšila za tři čtvrtletí meziročně celosvětový prodej o 14,1 procenta na 765 700 aut. Z toho 616 300 vozů značky Škoda prodala v Evropě, což ji řadí na třetí místo na trhu. Oznámila to dnes v tiskové zprávě.
Celkový odbyt automobilky prodejním společnostem, který zahrnuje i další koncernové značky vyráběné v závodech Škody, vzrostl o 7,5 procenta na 869 700 vozů.
Tržby automobilky se zvýšily o 9,5 procenta na 22,344 miliardy eur, v přepočtu zhruba 544 miliard korun, provozní zisk pak o 5,4 procenta na 1,79 miliardy eur (zhruba 43,6 miliardy Kč). Rentabilita tržeb se pohybovala na osmi procentech proti 8,3 procenta loni. Investice vzrostly o desetinu na 1,3 miliardy eur, což je 31,7 miliardy Kč.
Škoda zrychluje: prodej aut vzrostl o 15 procent, v koncernu VW patří ke špičce
„Výborné výsledky značky Škoda po devíti měsících letošního roku dokazují, že naše strategie funguje. Rosteme se ziskem, rychleji elektrifikujeme a expandujeme po celém světě,“ uvedl předseda představenstva Klaus Zellmer. „Skutečnost, že si pevně držíme pozici třetí nejprodávanější automobilové značky v Evropě a že jsme zároveň zdvojnásobili dodávky v Indii, ukazuje sílu našeho týmu a našich partnerů i hlubokou důvěru našich zákazníků,“ dodal. Strategickým cílem značky je být v Evropě do roku 2030 trvale mezi třemi nejžádanějšími výrobci.
Významný růst pokračoval na největším odbytišti značky v Německu, kde zvýšila prodej o 9,9 procenta na 153 800 vozů. Na druhém největším trhu, v České republice, zvýšila odbyt o 9,8 procenta na 67 700 vozů a na třetím odbytišti v pořadí, ve Spojeném království, prodala 66 100 vozů, tedy o 13,4 procenta více. V Indii, která vedle Evropy tvoří druhý pilíř odbytu, automobilka zvýšila prodej o 106 procent na 49 400 vozů. Zásadní podíl na tomto úspěchu má model Kylaq s 30 100 dodanými vozy.
Celosvětově dodala Škoda Auto za tři čtvrtletí 150 700 elektrifikovaných vozů. Její podíl na prodejích elektromobilů a plug-in hybridů v Evropě dosáhl 24,1 procenta. Prodej novinky, elektromobilu Elroq, dosáhl 60 400 aut a odbyt modelové řady Enyaq stoupl o 15 procent na 58 200 vozů.
Nejoblíbenějším vozem značky zůstává Octavia se 142 200 dodávkami zákazníkům, následovaná modely Kodiaq s 96 200 vozy a Kamiq s 95 400. Následují modely Fabia s 90 tisíc vozy a Karoq se 78 300.
V září představila automobilka studii modelu Škoda Epiq, který je reálným předobrazem připravovaného plně elektrického městského SUV crossoveru s plánovaným uvedením na trh v roce 2026. Půjde o vstupní model značky do světa elektromobility s pořizovací cenou, jež bude na mnoha trzích na úrovni modelu Kamiq se spalovacím motorem. Automobilka rovněž uvede sériovou podobu studie Vision 7S, tedy rodinného SUV s elektrickým pohonem. Pohled ještě dále skýtá nedávno odhalený koncept Vision O, který nabízí konkrétní ukázku elektrické budoucnosti vozů kombi.