Komentář: Jak Číňané nenašli odvahu reformovat ekonomiku

Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven

Čína se potácí v problémech a zjevně neví, jak z toho ven

Celý článek
0

Cestující jako rukojmí. Aktivisté stupňují násilné akce po celé Evropě, blokují letiště

Boj proti fosilním palivům nabral formu hloupých a nebezpečných akcí. Klimatičtí aktivisté se přilepují na ranveje. Kromě svého zdraví tím ohrožují i bezpečnost tisíců pasažérů v letadlech.

Boj proti fosilním palivům nabral formu hloupých a nebezpečných akcí. Klimatičtí aktivisté se přilepují na ranveje. Kromě svého zdraví tím ohrožují i bezpečnost tisíců pasažérů v letadlech.

Celý článek
0

Král Karel vydělává na mořském dnu. Poplatky od větrných farem přinášejí rekordní zisky

Zisky královské firmy Crown Estate se loni zvýšily na rekordních 1,1 miliardy liber. Přispěly k tomu poplatky od majitelů offshore větrných parků. Královská rodina totiž vlastní i mořské dno v okolí Anglie, Walesu a Severního Irska.

Zisky královské firmy Crown Estate se loni zvýšily na rekordních 1,1 miliardy liber. Přispěly k tomu poplatky od majitelů offshore větrných parků. Královská rodina totiž vlastní i mořské dno v okolí Anglie, Walesu a Severního Irska.

Celý článek
0

Další důsledek sankcí: letět s ruskými aerolinkami je nebezpečný hazard

Nastoupit do letadla ruské letecké společnosti může být divokým adrenalinovým zážitkem. Možnost, že dojde k nečekanému incidentu, je od uvalení západních sankcí stále pravděpodobnější.

Další důsledek sankcí: letět s ruskými aerolinkami je nebezpečný hazard
ilustrační foto | Shutterstock.com

I když ruské elity propagandisticky neustále opakují, že sankce ruskou ekonomiku vážněji nepoškozují a západní zboží umí nahradit z jiných zdrojů (buď ruských, nebo čínských, případně prostřednictvím obcházení sankcí přes třetí země), nejviditelněji se nedostatek západních součástek i know-how projevuje v civilním leteckém průmyslu. 

Naposledy několik stovek ruských turistů uvázlo v tureckém přímořském městě Antalya na středomořské turecké Riviéře. Ruské aerolinie Red Wings ve dvou dnech náhle přišly o dva stroje Boeing 777 kvůli technickým problémům. „Dvě letadla Boeing 777 ze tří dostupných ve flotile letecké společnosti byla z technických důvodů současně mimo provoz,“ musely přiznat ruské aerolinie.

Ruští turisté, kteří se měli vrátit do Jekatěrinburgu, si následně stěžovali, že jejich let byl několikrát bez dalšího vysvětlování přeložen. Podle ruského webu E1 se měl jeden z amerických letounů opravovat na moskevském letišti Žukovskij. Rusové museli v Turecku nečekaně zůstat o 48 hodin déle, než bylo naplánováno.

Druhý let Red Wings měl směřovat na letiště Žukovskij u Moskvy. V tomto případě došlo na tureckém letišti k poruše chlazení motoru těsně před startem. Cestující začali v letadle po čtyřiceti minutách v horku a dusnu omdlévat a musela jim být poskytnuta lékařská pomoc, napsal telegramový kanál Mash.

Zástupci aerolinií pasažérům neposkytli žádné informace ani vysvětlení, co se stalo a jaký bude další postup. Nakonec se museli pasažéři vrátit zpět do budovy letiště a čekali jedenáct hodin na další letadlo. 

Důvodem selhání dvou boeingů je podle zdrojů z ruského leteckého sektoru především to, že byla letadla společnosti Red Wings neúměrně přetěžována bez řádné údržby.

Dva hlavní výrobci dopravních letadel, Boeing a Airbus, zastavili dodávky nových dopravních letadel do Putinova Ruska hned po začátku napadení Ukrajiny. Nedodávají ani náhradní díly a neposkytují servis. To nutí ruské dopravce „kanibalizovat“ vlastní letecké flotily a používat část strojů jako zásobárnu náhradních dílů.