herečka Sydney Sweeney

herečka Sydney Sweeney

Shutterstock.com

Reklama na džínsy se Sydney Sweeney: Kontroverze, která prodává

Sydney Sweeney, známá herečka z populárních seriálů jako Euphoria a The White Lotus, se ocitla v centru pozornosti poté, co se stala tváří reklamní kampaně na džínsy značky American Eagle. Reklama s chytrým slovním hříčkem "Sydney Sweeney Has Great Jeans" vyvolala bouřlivou diskusi o rasismu a eugenice. Přesto se odborníci domnívají, že tato kontroverze by mohla Sweeney přinést značné finanční zisky.

Michael Skřivan

Michael Skřivan

šéfredaktor

Kontroverze jako marketingový nástroj

Reklama byla vydána 23. července a vzbudila rozporuplné reakce. Zatímco někteří kritici obvinili kampaň z propagace „bílé nadřazenosti“ a „nacistické propagandy“, jiní ji považovali za kreativní marketing. American Eagle se postavil za Sweeney a prohlásil, že kampaň je o džínsech, nikoli genech. „Sydney Sweeney Has Great Jeans“ je o jejích džínsech a jejím příběhu,“ uvedla značka na sociálních sítích.

Odborníci jako Edward Segal a Eric Schiffer jsou přesvědčeni, že tato kontroverze může zvýšit Sweeneyiny budoucí příjmy. Segal tvrdí, že zvýšená povědomost o jejím jménu může přitáhnout zájem dalších značek a filmových produkcí. Schiffer dodává, že „denimová smršť“ American Eagle by mohla přinést Sweeney „koktejl pobouření“ v hodnotě 5 milionů dolarů.

Politické spojitosti a mediální bouře

Další rozruch vyvolalo zjištění, že Sweeney je registrovanou republikánkou v Monroe County na Floridě. To vedlo ke spekulacím o jejích politických názorech, přestože se nikdy veřejně nevyjádřila ke své politické příslušnosti. Bývalý prezident Donald Trump dokonce na své sociální síti vyjádřil podporu její reklamě a označil ji za „nejžhavější reklamu“.

Navzdory kontroverzi se Sweeney drží stranou a nechává sociální média, aby vedla diskusi. Podle Karen J. Kessler, prezidentky Kessler PR Group, je to chytrý krok. „Nechává sociální média bavit se, zatímco ona mlčí. Dobrá volba, Sydney,“ říká Kessler.

Budoucnost Sweeney a American Eagle

I přes možné negativní dopady na Sweeneyinu kariéru, jako je odklon některých značek či spotřebitelů, Segal věří, že budoucnost značky American Eagle je díky této spolupráci jasnější. „Prolomit šum na trhu je pro značky vždy výzvou a tato reklama to dokázala,“ tvrdí. Očekává, že American Eagle bude Sweeney nadále využívat ve svých kampaních.

Eric Schiffer dodává, že Sweeney je „chytrý PR chameleon“, který dokázal proměnit krátkou reklamu na džínsy v „bohatství zrychlující bouři“.