Komentář: Potřebujeme revizi Green Dealu. Místo toho nás možná čeká přitvrzení

Plán EU snížit emise do roku 2040 o devadesát procent je nebezpečný. Schvalovat se má prostřednictvím zákulisního vyjednávání, s minimální účastní národních parlamentů a bez propočtů, co to bude koho stát a zda je to sociální únosné.

Plán EU snížit emise do roku 2040 o devadesát procent je nebezpečný. Schvalovat se má prostřednictvím zákulisního vyjednávání, s minimální účastní národních parlamentů a bez propočtů, co to bude koho stát a zda je to sociální únosné.

Celý článek
0

Velká ropná konsolidace v USA: Dražší benzín a více vlivu pro OPEC

Polovinu těžby ropy v největší producentské zemi světa ovládla pouhá desítka firem. Kromě nich samotných se to nelíbí nikomu – Wall Street, politikům ani spotřebitelům.

Polovinu těžby ropy v největší producentské zemi světa ovládla pouhá desítka firem. Kromě nich samotných se to nelíbí nikomu – Wall Street, politikům ani spotřebitelům.

Celý článek
0

Zakladatelka Zásilkovny Kijonková po 13 letech odejde z vedení skupiny Packeta

Zakladatelka logistické služby Zásilkovna Simona Kijonková po 13 letech odejde z vedení skupiny Packeta, která Zásilkovnu provozuje. Zásilkovnu založila v roce 2010 a jako generální ředitelka ji vedla až do prodeje na přelomu loňského a letošního roku. Ve funkci ji má po dokončení transakce nahradit Erich Čomor, který stál u založení Air Bank nebo vedl německý Rohlík.

Zakladatelka logistické služby Zásilkovna Simona Kijonková po 13 letech odejde z vedení skupiny Packeta, která Zásilkovnu provozuje. Zásilkovnu založila v roce 2010 a jako generální ředitelka ji vedla až do prodeje na přelomu loňského a letošního roku. Ve funkci ji má po dokončení transakce nahradit Erich Čomor, který stál u založení Air Bank nebo vedl německý Rohlík.

Celý článek
0

„Malé smažené zlaté věci“, které můžete koupit i v Česku. Tahle reklama bodovala na Super Bowlu

Cena půlminutového reklamního spotu na letošním finále ligy amerického fotbalu Super Bowl činila druhý rok za sebou rekordních sedm milionů dolarů (více než 163 milionů korun).

„Malé smažené zlaté věci“, které můžete koupit i v Česku. Tahle reklama bodovala na Super Bowlu
Super Bowl - ilustrační foto | kovop / Shutterstock.com

Super Bowl je největší reklamní scénou, kde se firmy přetahují o omezený počet spotů, aby se jejich produkty dostaly do povědomí milionů spotřebitelů. V médiích zaujal především klip, v němž Ben Affleck, Matt Damon a Tom Brady propagují řetězec Dunkin´. Zaujal i spot vyzývající proti nenávisti, ve kterém vystoupil poradce Martina Luthera Kinga.

Propagace řetězce Dunkin'

Tržby z reklamy, která se vysílá v pevně stanoveném čase, sice klesají, firmy ale vědí, že není zaručenější příležitost oslovit více lidí než finále ligy amerického fotbalu. "Sport je pro inzerenty stále potěšením," konstatoval šéf společnosti Walt Disney Bob Iger.

Letos reklamní nabídce dominovaly balené potraviny, například značky Oreo, Pringles, Mountain Dew, Doritos nebo M&M´s. Z osobností se v klipech mimo jiné objevili Christopher Walken, BeyoncéJenna OrtegováArnold Scharzenegger nebo Jennifer Anistonová. Ubylo reklam na automobily, a ty, které se objevily, se zaměřily na elektromobily.

Christopher Walken in "Talkin Like Walken"

Pozornost vzbudil klip americké Nadace pro potírání antisemitismu (FCAS) Roberta Krafta, který vede skupinu Kraft a tým New England Patriots. Nadace nějaký spot na Super Bowlu uvedla poprvé. Promlouvá v něm Clarence Jones, poradce a zároveň autor projevů černošského duchovního a aktivisty Martina Luthera Kinga. Vyzývá proti nenávisti, kterou podle něj přiživuje nečinné přihlížení. Ostatní vyzývá k tomu, aby proti nenávisti a nespravedlnosti jasně vystoupili.

Klip "je výzvou k akci, která diváky nabádá, aby se postavili proti jakékoli formě nenávisti, sjednotili se a zasazovali se o spravedlnost. Ve světě, který je často rozdělen, je naším cílem, aby tato reklama na Super Bowlu sloužila jako poselství milionům Američanů, vyvolala diskusi a inspirovala smysluplnou změnu", řekl Kraft. Nadaci založil v roce 2019.

Od teroristického útoku Hamásu a dalších ozbrojenců z loňského 7. října, při němž na jihu Izraele tehdy zemřelo na 1200 lidí, se počet nahlášených antisemitských incidentů v USA meziročně zvýšil o 30 procent na téměř 3300.

Reklama na Uber Eats s Jennifer Aniston

Druhou sezonu za sebou se na Super Bowlu objevil čínský internetový prodejce Temu. Nebývá přitom zvykem, aby si čas na finále americké ligy kupovala čínská společnost. Podle serveru CNBC to jen podtrhává razantnost, s jakou se společnost PDD Holdings, které Temu patří, dere na americký trh. Temu byla loni nejstahovanější aplikací v USA.

Titul v lize amerického fotbalu NFL obhájili Kansas City Chiefs. V Super Bowlu porazili San Francisco 25:22 po prodloužení, titul tím získali počtvrté v historii a potřetí za posledních pět let.