Komentář: Schodek rozpočtu předčil i covidové roky. Vláda si ho opticky snížila, Eurostat jí na to přišel

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Schodek ústředních vládních institucí činil po úpravách loni 346,9 miliardy korun. To je druhý nejvyšší nominální schodek v historii České republiky, píše v komentáři Lukáš Kovanda, hlavní ekonom Trinity Bank.

Celý článek
0

Jak v technologiích dohnat USA a Čínu? EU chce pěstovat jednorožce

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Evropská unie oznámila, že spojila své síly s firmami rizikového kapitálu, aby podpořila investice do technologických inovací. V hlavní roli jsou obavy, že evropský technologický sektor zaostává za USA i Čínou. 

Celý článek
0

Komentář: Ztrátu ČNB zaplatíme my všichni, radujme se

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Je to paradox, ale je to tak: čím lépe v Česku bude a čím pevnější bude koruna, tím větší ztrátu bude hora devizových rezerv ČNB působit. Pokud se něco nezmění, píše analytik Miroslav Zámečník.

Celý článek
0

První samořiditelný minibus

Po brněnských ulicích začne v červnu jezdit samořiditelný minibus

První samořiditelný minibus
ilustrační foto

Půjde o první testování takového auta v republice. Za volantem sice bude sedět šofér, ale řízení převezme pouze v případě, že to bude skutečně nutné. Jinak vůz pojede sám podle předem naprogramované trasy.

Obyvatelé i návštěvníci Brna budou moci minibus využít zdarma. Centrum dopravního výzkumu uvedlo, že cílem projektu je prozkoumat, jestli současná úroveň autonomních vozidel umožňuje jejich smysluplné využití v rámci veřejné dopravy.

A pokud ano, jaký je optimální způsob jejich provozu. Hlavním očekávaným přínosem autonomních vozidel je zvýšení bezpečnosti silničního provozu, protože řídicí výpočetní systém má rychlejší reakci než člověk.