Hledám lidi hladové po úspěchu. Západ rezignoval, investujeme hlavně na Východě, říká Vojta Roček

Známý investor z Presto Ventures se snaží, aby lidé nebrali působení ve startupu jen jako klasický džob. „Měli by to vnímat jako investici nejen do svého života, ale i do firmy, která jim to jednou obrovským způsobem vrátí,“ říká v rozhovoru.

Známý investor z Presto Ventures se snaží, aby lidé nebrali působení ve startupu jen jako klasický džob. „Měli by to vnímat jako investici nejen do svého života, ale i do firmy, která jim to jednou obrovským způsobem vrátí,“ říká v rozhovoru.

Celý článek
0

Sto milionů pro Worldee. Český cestovatelský startup nakopne nový investor, je jím Smička z Bazoše

Radim Smička, šéf Bazoše, posílá olomoucké cestovatelské platformě Worldee tři miliony eur. Další milion přidávají současní investoři Kaiperi Venture Capital. Finanční injekci se startupu podařilo získat i díky nedávnému rozhovoru, který jeho zakladatel Tomáš Zapletal poskytl Hrotu.

Radim Smička, šéf Bazoše, posílá olomoucké cestovatelské platformě Worldee tři miliony eur. Další milion přidávají současní investoři Kaiperi Venture Capital. Finanční injekci se startupu podařilo získat i díky nedávnému rozhovoru, který jeho zakladatel Tomáš Zapletal poskytl Hrotu.

Celý článek
0

Co mají společného ostravská raketa a vaření v Africe? Sahel se topí v kouři

Problém, který v chladných měsících trápí české vesnice, najdeme v subsaharské Africe. Nad každou vesnicí se vznáší kouř z hořícího dřeva, ve městech je to zápach pálených odpadků. Ekologická zátěž stojí za miliony předčasných smrtí ročně.

Problém, který v chladných měsících trápí české vesnice, najdeme v subsaharské Africe. Nad každou vesnicí se vznáší kouř z hořícího dřeva, ve městech je to zápach pálených odpadků. Ekologická zátěž stojí za miliony předčasných smrtí ročně.

Celý článek
0

Překvapivě silná Morava, zoufalé Ústecko

Vzdělání učitele a jeho kvalifikace mají přímý vliv na kvalitu vzdělávání dětí, vyplynulo z velkého šetření České školní inspekce

Překvapivě silná Morava, zoufalé Ústecko
ilustrační foto | Profimedia.cz

Úroveň vzdělání učitele. Zda učí předměty, na které se na univerzitě připravoval. A také vztahy v učitelském kolektivu a s ředitelem školy. To všechno ovlivňuje kvalitu vzdělání dětí v mateřských, základních i středních školách. Vyplývá to z výsledků šetření České školní inspekce, díky kterému si nyní každý rodič může online proklikat interaktivní mapu a zjistit, jak si jednotlivé okresy Česka vedou v personálním zabezpečení škol, zaplněnosti kapacit škol nebo ve výsledcích, jakých dosahují žáci a studenti.

Za unikátním projektem České školství v mapách stojí tým výzkumníků koordinovaný Českou školní inspekcí. „Využito bylo našich dat, dále dat ministerstva školství, Českého statistického úřadu a dalších veřejných institucí. Je to vůbec poprvé, co máme informace o kvalitě, dostupnosti škol či kvalifikaci pedagogů na jednom místě v přehledných mapách,“ říká k webu Vzdelavanivdatech.cz ústřední školní inspektor Tomáš Zatloukal. Stát prý nyní podle jednotlivých mapek dokáže poměrně snadno identifikovat problémy školství. Těmi jsou nedostatek kvalifikovaných učitelů napříč školskou soustavou, špatné výsledky vzdělávání v oblastech, kde se obyvatelé potýkají s chudobou, nebo přemíra byrokracie, na kterou si učitelé stěžují. Celá Morava si ve všech ohledech vede poměrně dobře a překvapivě dobrých výsledků dosahuje i značná část Moravskoslezského kraje, zato severní Čechy lze označit za značně problémové. Z dat je zřejmé, že pozornost politiků by z dlouhodobého pohledu měla být upřena právě tam.

Základem je vzdělaný učitel

Velkým problémem je v některých re­gionech podle výzkumného týmu nízká kvalifikace učitelů. „Problém nedostatku kvalifikovaných učitelů prohlubuje nerovnosti ve vzdělávání v socioekonomicky znevýhodněných okresech Ústeckého a Karlovarského kraje a dále v okresech, kde je příliv nového obyvatelstva. Jedná se zejména o oblasti Středočeského kraje v okolí hlavního města Prahy a pak v okolí Plzně,“ uvádějí výzkumníci pod vedením známého politologa Tomáše Lebedy, docenta z Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. Autoři studie přitom rozlišují, zda výuku vede učitel bez vysokoškolského vzdělání, nebo učitel s dokončenou vysokou školou v oboru učitelství, který se ale připravoval na jiné předměty – má jinou aprobaci.

Vydání

Celý článek je dostupný předplatitelům týdeníku Hrot

Máte účet?

Přihlásit