Tramvaj má zajistit lepší spojení na vysokoškolské koleje a do strahovského sportovního areálu.
Shutterstock.com
DPP
Praha chystá miliardovou tramvaj na Strahov. Práce začnou už příští rok
Projekt za více než miliardu korun zahrnuje nejen výstavbu nové trati, ale i kompletní přestavbu Bělohorské a Vaníčkovy ulice. Praha zároveň zvažuje prodloužení tramvaje blíže k budoucímu stadionu fotbalové Sparty.
tmn
Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal veřejnou zakázku na stavbu nové tramvajové tratě z Malovanky na Strahov v hodnotě 1,02 miliardy korun bez DPH. Práce mají začít na jaře 2026 a potrvají 18 měsíců.
Nová trať by se tak měla otevřít na podzim 2027. Cílem projektu je zlepšit dopravní dostupnost Strahova, zejména vysokoškolských kolejí a sportovního areálu, kde se připravují nové investice fotbalové Sparty.
Nová dvoukolejná trať povede z Bělohorské ulice Vaníčkovou ulicí až na Strahov a skončí u křižovatky s Turistickou ulicí, kde vznikne smyčka Stadion Strahov.
Součástí projektu bude i kompletní přestavba Bělohorské ulice a rozšíření Vaníčkovy, které umožní lepší provoz tramvají a větší bezpečnost pro chodce i cyklisty.
„Zprovozněním této tratě nahradíme stávající autobusovou dopravu ze Strahova ke stanici metra Dejvická kapacitnější a bezemisní tramvají. Půjde o moderní, efektivní řešení, které odlehčí silniční dopravě,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Trať zároveň otevře lepší dopravní spojení k vysokoškolským kolejím a strahovskému sportovnímu areálu.
Ten se dočká zásadních změn. Fotbalová asociace ČR vlastní menší stadiony Evžena Rošického a Přátelství, zatímco hlavní stadion se zchátralými, ale památkově chráněnými tribunami je majetkem města.
FAČR už na jaře podepsala smlouvu o smlouvě budoucí se Spartou Praha, která chce na místě Rošického stadionu vybudovat nové moderní sportoviště.
Podle náměstka primátora Petra Hlaváčka (STAN) zatím Praha od Sparty ani FAČR nedostala další informace o postupu projektu, a proto plánuje svolat společnou komisi k projednání záměru.
Zvažuje se i prodloužení tramvaje blíže k plánovanému stadionu, aby vzniklo přímé spojení z centra města.
DPP v posledních letech investuje do rozsáhlého rozvoje tramvajové sítě. Loni otevřel prodloužení trati na Pankrác, předtím na Dědinu, do Libuše a Slivence.
Další projekty jsou v přípravě, včetně trati mezi Olšanskou a Habrovou a z Libuše na Nové Dvory. Významným dopravním uzlem se stane i nový Dvorecký most, který propojí Prahu 4 a 5 a bude sloužit i pro tramvajový provoz.
S využitím ČTK